Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Har jag köpt för små boots?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AdamClaeson" data-source="post: 843256" data-attributes="member: 118349"><p>Kan inte göra annat än att hålla med PINN. – Bra beskrivning för övrigt!!! Om du snörar ordentligt och du fortfarande har dåligt hälgrepp bör du byta sko. Hälgreppet är jätteviktigt!!!</p><p></p><p>Säger ju sig själv om de står på tåkant och har dåligt hälgrepp får du ju betydligt sämre kraft ner till brädan och "trycket" mot snön.</p><p></p><p>Precis som PINN också skriver så skall tårna ta i längst fram när du står med raka ben. När du böjer på benen och lägger tryck mot plösen skall tårna precis släppa.</p><p></p><p>Köper du en för stor sko kommer kommer du bara att trycka ut din sko mer och mer och du kommer att få en riktigt dålig passform.</p><p></p><p>Personligen tycker jag Burton har riktigt bra hälgrepp och gör riktigt bra och sköna boots. Å andra sidan är ju alla fötter olika...</p><p></p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AdamClaeson, post: 843256, member: 118349"] Kan inte göra annat än att hålla med PINN. – Bra beskrivning för övrigt!!! Om du snörar ordentligt och du fortfarande har dåligt hälgrepp bör du byta sko. Hälgreppet är jätteviktigt!!! Säger ju sig själv om de står på tåkant och har dåligt hälgrepp får du ju betydligt sämre kraft ner till brädan och "trycket" mot snön. Precis som PINN också skriver så skall tårna ta i längst fram när du står med raka ben. När du böjer på benen och lägger tryck mot plösen skall tårna precis släppa. Köper du en för stor sko kommer kommer du bara att trycka ut din sko mer och mer och du kommer att få en riktigt dålig passform. Personligen tycker jag Burton har riktigt bra hälgrepp och gör riktigt bra och sköna boots. Å andra sidan är ju alla fötter olika... Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Har jag köpt för små boots?
Tillbaka
Topp