Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Har jag köpt grisen i säcken?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="freeride_nu" data-source="post: 3808" data-attributes="member: 10565"><p>Klart att du har köpt grisen i säcken om du gör ett impulsköp och sedan skriver ett inlägg här och undrar hur de kommer att fungera...</p><p></p><p>Jag har aldrig provat Shark, men en del andra extrema timglas. Därför kan jag säga att dessa skidor kommer att fungera för ren carving och beroende på läggning även för hopp och trix. Allt annat kan du glömma. Själv kör jag normalt på en 187cm freerideskida. Lite då och då plockar jag fram ett par Elan SCX 170cm (12m radie) ur garderoben. Det är alltid riktigt roligt att alternera med en sådan skida när det är välpistat och mjukt. Även om din skida är 15 cm kortare är känslan nog den samma. Dock tröttnar man efter en halvdag på den låga positionen och den begränsade variationen av svängar. Med andra ord: Som enda skida är det inget alternativ, men som komplement till ett par längre lagg är det en leksak som fungerar som glädjeämne under kvällsåkningar och andra tillfällen då man vill prova ngt nytt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="freeride_nu, post: 3808, member: 10565"] Klart att du har köpt grisen i säcken om du gör ett impulsköp och sedan skriver ett inlägg här och undrar hur de kommer att fungera... Jag har aldrig provat Shark, men en del andra extrema timglas. Därför kan jag säga att dessa skidor kommer att fungera för ren carving och beroende på läggning även för hopp och trix. Allt annat kan du glömma. Själv kör jag normalt på en 187cm freerideskida. Lite då och då plockar jag fram ett par Elan SCX 170cm (12m radie) ur garderoben. Det är alltid riktigt roligt att alternera med en sådan skida när det är välpistat och mjukt. Även om din skida är 15 cm kortare är känslan nog den samma. Dock tröttnar man efter en halvdag på den låga positionen och den begränsade variationen av svängar. Med andra ord: Som enda skida är det inget alternativ, men som komplement till ett par längre lagg är det en leksak som fungerar som glädjeämne under kvällsåkningar och andra tillfällen då man vill prova ngt nytt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Har jag köpt grisen i säcken?
Tillbaka
Topp