Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Har offpiståkare för dåliga lavinkunskaper?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="user93315" data-source="post: 871712"><p>Tack för din analys! Kostnader och ekonomi är alltid aktuellt när det gäller uppstart av en förändring vare sig det gäller produkter eller informationsspridning eller förebyggande av minskade lavinoffer. Som jag skrivit innan gäller det att få till bra samarbetspartner och det finns otroligt många möjligheter att få till ekonomiska bidrag genom exempelvist EU eller andra som vill satsa på ett projekt som detta. Det svåra är bara att få allt formulerat på ett vettigt sätt där syftet är tydligt och hur folk tjänar på denna utökning av lavinsäkerhetskunskap för folkmängden som åker offpist. </p><p></p><p><strong>OT:</strong> Haha jag måste erkänna att jag är något påverkad av gårdagens Innovationsföreläsning jag var på. Där diverse mindre projekt och större värdsliga projekt och affärsidéer presenterades med stor entusiasm och mest fokus på möjligheter. En av utmaningarna som de Globe forum villa ha hjälp att lösa, var just frågan: <a href="http://www.globeforum.com/en/mainmenu/Challenges/Challenge/?partnerId=1263" target="_blank">Hur vi kan stimulera människor att förändras ?</a> Jag tyckte denna forumtråd var högaktuell i denna fråga då den behandlar till en viss del en önskad förändring hos offpiståkare när det gäller lavinkunskaper. </p><p> Hoppas att ingen ser mig som forumtroll bara för att jag är som jag är, det har ju nämligen hänt förr på Freeride då jag varit för idéfokuserad.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="user93315, post: 871712"] Tack för din analys! Kostnader och ekonomi är alltid aktuellt när det gäller uppstart av en förändring vare sig det gäller produkter eller informationsspridning eller förebyggande av minskade lavinoffer. Som jag skrivit innan gäller det att få till bra samarbetspartner och det finns otroligt många möjligheter att få till ekonomiska bidrag genom exempelvist EU eller andra som vill satsa på ett projekt som detta. Det svåra är bara att få allt formulerat på ett vettigt sätt där syftet är tydligt och hur folk tjänar på denna utökning av lavinsäkerhetskunskap för folkmängden som åker offpist. [b]OT:[/b] Haha jag måste erkänna att jag är något påverkad av gårdagens Innovationsföreläsning jag var på. Där diverse mindre projekt och större värdsliga projekt och affärsidéer presenterades med stor entusiasm och mest fokus på möjligheter. En av utmaningarna som de Globe forum villa ha hjälp att lösa, var just frågan: [url=http://www.globeforum.com/en/mainmenu/Challenges/Challenge/?partnerId=1263]Hur vi kan stimulera människor att förändras ?[/url] Jag tyckte denna forumtråd var högaktuell i denna fråga då den behandlar till en viss del en önskad förändring hos offpiståkare när det gäller lavinkunskaper. Hoppas att ingen ser mig som forumtroll bara för att jag är som jag är, det har ju nämligen hänt förr på Freeride då jag varit för idéfokuserad. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Har offpiståkare för dåliga lavinkunskaper?
Tillbaka
Topp