Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Har offpiståkare för dåliga lavinkunskaper?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Iller" data-source="post: 871849" data-attributes="member: 29149"><p>Det må vara sant men jag tycker inte att det är något bra inlägg.</p><p></p><p>Räknar man på antalet OP-åkdagar per OP-olycka resp baddagar per olycka resp levd dag per suicid så är det inte alls säkert att det är jämförbart med risken att förolyckas som OP-åkare. Visst kan man påstå att vi risk-hetsar en del i den här tråden men med det inlägget antyder du väl rimligen att frågan är onödig i jämförelse med övriga risker och det är det inte alls säkert att den är.</p><p></p><p>Ni måste se det på individnivå också. (Jag gillar statistik jag också men bara i ett sammanhang.)</p><p></p><p>Den enes riskprofil är sällan lik den andres. Jag kör lagom fort med en säker bil och utan att dricka sprit före. Skidor/bräda åker jag däremot i farlig terräng och farliga snöförhållanden. Visst kan man alltid drabbas av otur eller obotlig sjukdom men att därför inte försöka påverka de risker som man vet att man tar känns mest korkat.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Iller, post: 871849, member: 29149"] Det må vara sant men jag tycker inte att det är något bra inlägg. Räknar man på antalet OP-åkdagar per OP-olycka resp baddagar per olycka resp levd dag per suicid så är det inte alls säkert att det är jämförbart med risken att förolyckas som OP-åkare. Visst kan man påstå att vi risk-hetsar en del i den här tråden men med det inlägget antyder du väl rimligen att frågan är onödig i jämförelse med övriga risker och det är det inte alls säkert att den är. Ni måste se det på individnivå också. (Jag gillar statistik jag också men bara i ett sammanhang.) Den enes riskprofil är sällan lik den andres. Jag kör lagom fort med en säker bil och utan att dricka sprit före. Skidor/bräda åker jag däremot i farlig terräng och farliga snöförhållanden. Visst kan man alltid drabbas av otur eller obotlig sjukdom men att därför inte försöka påverka de risker som man vet att man tar känns mest korkat. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Har offpiståkare för dåliga lavinkunskaper?
Tillbaka
Topp