Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Har offpiståkare för dåliga lavinkunskaper?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="tokkson" data-source="post: 872154" data-attributes="member: 64958"><p>Ok, om din synpunkt bara är att man borde skita i allt och låta alla sköta sitt så är det väl inte så mycket att argumentera om. Du kanske lämnar spaden hemma också? Eller gräver bara upp dina egna polare? Det är en åsikt. Jag är av en annan. Kan man göra något för att hjälpa andra, så borde man göra det.</p><p></p><p>Dock har jag aldrig sagt något om regler. Aldrig något om att folk "måste" göra så här. Det är idiotiskt att göra byråkrati och lagar av det här. Uttrycket "ställa krav" använde jag, det var kanske felaktigt. Jag menade mer att du som en konsument till skidindustrin, med viss rätt kunde förvänta sig en viss omtanke tillbaka? Men det är såklart en del önsketänkande i det. </p><p></p><p>Teknikerna, lokalerna, maskinerna som används i Euro NCAP bekostas till viss del av tillverkarna [EDIT - kollade mina källor, det hade jag visst fått om bakfoten]. Trots att vissa får dåliga resultat. Det handlar inte om testet i sig, utan om det att det finns en samarbetsorganisation, som aktivt sörjer för bättre säkerhet på vägarna! Är det så konstigt att tänka att om de stora tillverkarna hjälpte SLAO (eller vad det nu skulle kunna vara för organisation) lite mer, ökar säkerheten och kvalitéen i anläggningarna, kompetensen hos skidlärarna och åkarna i stort, att fler åker skidor vilket leder till större försäljning? Oberoendet blir såklart en fråga att brottas med. </p><p></p><p>Men det faktum att DNTs instruktörer bär Bergansuniformer, sänker det kvalitén och trovärdigheten i det de lär ut?</p><p></p><p>Håller dock till 100% med om det med att en film kan ha negativ effekt, om den görs på fel sätt. Men som någon sa tidigare är det inte tillräckligt med en kurs heller, utan det är mångårig erfarenhet ute i fjället som ger den riktiga kunskapen. MEN NÅGONSTANS MÅSTE MAN BÖRJA.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="tokkson, post: 872154, member: 64958"] Ok, om din synpunkt bara är att man borde skita i allt och låta alla sköta sitt så är det väl inte så mycket att argumentera om. Du kanske lämnar spaden hemma också? Eller gräver bara upp dina egna polare? Det är en åsikt. Jag är av en annan. Kan man göra något för att hjälpa andra, så borde man göra det. Dock har jag aldrig sagt något om regler. Aldrig något om att folk "måste" göra så här. Det är idiotiskt att göra byråkrati och lagar av det här. Uttrycket "ställa krav" använde jag, det var kanske felaktigt. Jag menade mer att du som en konsument till skidindustrin, med viss rätt kunde förvänta sig en viss omtanke tillbaka? Men det är såklart en del önsketänkande i det. Teknikerna, lokalerna, maskinerna som används i Euro NCAP bekostas till viss del av tillverkarna [EDIT - kollade mina källor, det hade jag visst fått om bakfoten]. Trots att vissa får dåliga resultat. Det handlar inte om testet i sig, utan om det att det finns en samarbetsorganisation, som aktivt sörjer för bättre säkerhet på vägarna! Är det så konstigt att tänka att om de stora tillverkarna hjälpte SLAO (eller vad det nu skulle kunna vara för organisation) lite mer, ökar säkerheten och kvalitéen i anläggningarna, kompetensen hos skidlärarna och åkarna i stort, att fler åker skidor vilket leder till större försäljning? Oberoendet blir såklart en fråga att brottas med. Men det faktum att DNTs instruktörer bär Bergansuniformer, sänker det kvalitén och trovärdigheten i det de lär ut? Håller dock till 100% med om det med att en film kan ha negativ effekt, om den görs på fel sätt. Men som någon sa tidigare är det inte tillräckligt med en kurs heller, utan det är mångårig erfarenhet ute i fjället som ger den riktiga kunskapen. MEN NÅGONSTANS MÅSTE MAN BÖRJA. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Har offpiståkare för dåliga lavinkunskaper?
Tillbaka
Topp