Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Har offpiståkare för dåliga lavinkunskaper?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="centralbyrakraten" data-source="post: 874153" data-attributes="member: 47541"><p>Jätteintressant film, men jag blir faschinerad över hur ni på forumet fastnar i de tekniska frågorna kring stabiliteten. Thomas säger ju själv att han egentligen förstod att det var farligt men av olika mänskliga faktorer bortsåg från det.</p><p></p><p>Det intressanta är ju varför han ändå valde att åka? Att Thomas är skidåkare nog att erkänna sina mänskliga svagheter är ett föredöme för oss alla, ska vi höja säkerheten i vår åkning men ändå fortsätta att åka bra skidåkning så är det ett måste.</p><p></p><p>Fundera på hur ni själva fungerar när ni är ute och åker skidor. Jag drabbas i alla fall själv av samma saker som Thomas gjorde ganska ofta. Då spelar det ingen roll hur kunnig man är, det handlar mer om att ifrågasätta sig själv och vad man gör där ute.</p><p></p><p>Jag skulle vara försiktig med att kritisera detaljer i filmen som vi inte känner till. Det är alltid lätt att vara efterklok, framför allt när man sitter i soffan och tittar på en film där allt inte syns.</p><p></p><p></p><p>Jag tror inte det handlar om hur lång kursen är, eller om hur mycket praktik man får. Det handlar om att ändra attityder och beteenden, alltså något djupare, som ligger mer hos den enskilda individen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="centralbyrakraten, post: 874153, member: 47541"] Jätteintressant film, men jag blir faschinerad över hur ni på forumet fastnar i de tekniska frågorna kring stabiliteten. Thomas säger ju själv att han egentligen förstod att det var farligt men av olika mänskliga faktorer bortsåg från det. Det intressanta är ju varför han ändå valde att åka? Att Thomas är skidåkare nog att erkänna sina mänskliga svagheter är ett föredöme för oss alla, ska vi höja säkerheten i vår åkning men ändå fortsätta att åka bra skidåkning så är det ett måste. Fundera på hur ni själva fungerar när ni är ute och åker skidor. Jag drabbas i alla fall själv av samma saker som Thomas gjorde ganska ofta. Då spelar det ingen roll hur kunnig man är, det handlar mer om att ifrågasätta sig själv och vad man gör där ute. Jag skulle vara försiktig med att kritisera detaljer i filmen som vi inte känner till. Det är alltid lätt att vara efterklok, framför allt när man sitter i soffan och tittar på en film där allt inte syns. Jag tror inte det handlar om hur lång kursen är, eller om hur mycket praktik man får. Det handlar om att ändra attityder och beteenden, alltså något djupare, som ligger mer hos den enskilda individen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Har offpiståkare för dåliga lavinkunskaper?
Tillbaka
Topp