Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
Har Peak Performance tappat sin trovärdighet?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ljungberg_sthlm" data-source="post: 1020711" data-attributes="member: 139097"><p>North Face tycker i alla fall jag har lyckats med att förankra sitt märke riktigt bra då dom är med och sponsrar de flesta expeditioner. Likaså Canada Goose är också ett inarbetat märke, dock inget för skidåkaren.</p><p></p><p>För mig spelar det ingen roll om det är ett stort företag som ligger i grunden. Norröna, North Face, Haglöfs etc gör bra kläder. De har bra funktioner och kvaité. Något annat vore konstigt då de funnits länge nu på marknaden. Haglöfs har spottat upp sig rejält de sista åren på design och färger. Mer och mer kläder för friåkarna samt ett ryggsäcksprogram som växer sig starkare för varje år.</p><p></p><p>Peak har enligt min mening alltid gjort stilrena skidkläder. Verkar inte vara något fel på dem. Folk som säger att bara människor som vill synas har på sig dessa under vecka 9 borde nog ta en koll på vad dom själva bär. Kostnaden för skidkläder idag är dyrt och en jacka+byxa ifrån t ex Norröna eller North Face brukar generellt vara mycket dyrare än Peak.</p><p></p><p>Sedan får man tänka lite outside the box också. Att bedriva ett stort företag idag kräver investerare och det är tack vare detta oftast flera ägare ligger i grunden för dessa märken. Det kostar helt enkelt med produktion, marknadsföring, certifieringar m.m. Ett lokalt företag som skulle tillverka något på egen hand med en liten kundkrets skulle föga överleva en längre period utan finansiell backup.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ljungberg_sthlm, post: 1020711, member: 139097"] North Face tycker i alla fall jag har lyckats med att förankra sitt märke riktigt bra då dom är med och sponsrar de flesta expeditioner. Likaså Canada Goose är också ett inarbetat märke, dock inget för skidåkaren. För mig spelar det ingen roll om det är ett stort företag som ligger i grunden. Norröna, North Face, Haglöfs etc gör bra kläder. De har bra funktioner och kvaité. Något annat vore konstigt då de funnits länge nu på marknaden. Haglöfs har spottat upp sig rejält de sista åren på design och färger. Mer och mer kläder för friåkarna samt ett ryggsäcksprogram som växer sig starkare för varje år. Peak har enligt min mening alltid gjort stilrena skidkläder. Verkar inte vara något fel på dem. Folk som säger att bara människor som vill synas har på sig dessa under vecka 9 borde nog ta en koll på vad dom själva bär. Kostnaden för skidkläder idag är dyrt och en jacka+byxa ifrån t ex Norröna eller North Face brukar generellt vara mycket dyrare än Peak. Sedan får man tänka lite outside the box också. Att bedriva ett stort företag idag kräver investerare och det är tack vare detta oftast flera ägare ligger i grunden för dessa märken. Det kostar helt enkelt med produktion, marknadsföring, certifieringar m.m. Ett lokalt företag som skulle tillverka något på egen hand med en liten kundkrets skulle föga överleva en längre period utan finansiell backup. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
Har Peak Performance tappat sin trovärdighet?
Tillbaka
Topp