Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Har raceåkare för hög DIN?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="simhall" data-source="post: 1331521" data-attributes="member: 158530"><p>För barn/ungdomar som kör fart är min uppfattning att det största problemet med tjuvsläpp uppstår om man får ett slag under foten, häldelen löser ut och man tappar skidan och sedan ramlar. Har man hög fart vid fallet kan det uppstå skador och därför vill man ha högre ställd DIN.</p><p></p><p>Högre ställd DIN kan också vara en trygghetsfråga att man ska kunna lita på grejorna.</p><p></p><p>Men det kan ju så klart också uppstå skador om man ramlar och skidorna inte löser ut.</p><p></p><p>Min ej statistiskt säkerställda åsikt är att jag har sett betydligt fler skador i den andra kategorin, dvs man ramlar utan att skidorna löser ut.</p><p></p><p>Min lösning har varit att ställa häldelen högre än tådelen. Då kan man förhoppningsvis slippa tjuvsläpp vid slag under foten men att skidorna ändå löser ut vid ett fall.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="simhall, post: 1331521, member: 158530"] För barn/ungdomar som kör fart är min uppfattning att det största problemet med tjuvsläpp uppstår om man får ett slag under foten, häldelen löser ut och man tappar skidan och sedan ramlar. Har man hög fart vid fallet kan det uppstå skador och därför vill man ha högre ställd DIN. Högre ställd DIN kan också vara en trygghetsfråga att man ska kunna lita på grejorna. Men det kan ju så klart också uppstå skador om man ramlar och skidorna inte löser ut. Min ej statistiskt säkerställda åsikt är att jag har sett betydligt fler skador i den andra kategorin, dvs man ramlar utan att skidorna löser ut. Min lösning har varit att ställa häldelen högre än tådelen. Då kan man förhoppningsvis slippa tjuvsläpp vid slag under foten men att skidorna ändå löser ut vid ett fall. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Har raceåkare för hög DIN?
Tillbaka
Topp