Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Har Salomon gjort bort sig?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="dallan" data-source="post: 130376" data-attributes="member: 35502"><p>tycker väll iofs inte att skidorna är lika varandra, flyer är ju deras "tonåringsskida"/tjej, thruster park/pike för dem som väger lite mer.</p><p></p><p>Foil å andra sidan är ju helt ny för i år och verkar rätt så spännande enligt mig har lite mer skärning än traditionella twintips och har en hyfsad bredd under foten, en bra skida för hela berget.</p><p>Gun hade dom ju kunnat skita i tycker jag med tanke på att foilen kom + att den har funnits i för många år utan att dom ändrat skidan.</p><p>Gun lab är väl å andra sidan bra att den kom för att få lite mer bredd på sortimentet med en riktigt fet twintip 101mm under foten.</p><p></p><p>Grafiken var tydligen salomons team åkare som designade för att dom ville ha en "clean" skida som man kunde sätta klistermärken på..</p><p></p><p>Själv tycker jag väll att dom är rätt så fula men framförallt har en dåligt finish som ser billig ut och känner att capkonstruktion på bredare skidor känns sådär och lite budget..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="dallan, post: 130376, member: 35502"] tycker väll iofs inte att skidorna är lika varandra, flyer är ju deras "tonåringsskida"/tjej, thruster park/pike för dem som väger lite mer. Foil å andra sidan är ju helt ny för i år och verkar rätt så spännande enligt mig har lite mer skärning än traditionella twintips och har en hyfsad bredd under foten, en bra skida för hela berget. Gun hade dom ju kunnat skita i tycker jag med tanke på att foilen kom + att den har funnits i för många år utan att dom ändrat skidan. Gun lab är väl å andra sidan bra att den kom för att få lite mer bredd på sortimentet med en riktigt fet twintip 101mm under foten. Grafiken var tydligen salomons team åkare som designade för att dom ville ha en "clean" skida som man kunde sätta klistermärken på.. Själv tycker jag väll att dom är rätt så fula men framförallt har en dåligt finish som ser billig ut och känner att capkonstruktion på bredare skidor känns sådär och lite budget.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Har Salomon gjort bort sig?
Tillbaka
Topp