Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Har Sir Francis Bacon rocker?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Teufel" data-source="post: 582731" data-attributes="member: 87413"><p>Om man är osäker på vad personen som försöker hjälpa en menar måste man ju få fråga igen. Mer så ser ag det från min sida i alla fall..</p><p></p><p>Och jag har fårr än så länge bra mycket hjälp från vissa.. </p><p></p><p>Och jag tyckte jag fomulerade min åk kapacitet rätt bra till slut och hur jag ville eller till vad jag ville mina skidor skulle fungera..</p><p></p><p>Vad jag förstått är skidorna väldigt lika i och med att;</p><p></p><p>Båda finns i ungefär i samma längd.</p><p></p><p>Midjan skiljer enbart 1cm</p><p></p><p>svängradien skiljer på 18 och 25 (dock ska båda vara någerlunda lätta mtp att de är feting skidor att svänga kortare snabba svängar med) om man inte kör på skär utan kör mer sladd sväng. Rätat mig gärna om jag missförstått detta!!??</p><p></p><p>Båda passar lättare åkare som jag.</p><p></p><p>samt att båda är ok i pisten! men framför allt är båda lättsvängda offpist i skog.</p><p></p><p>Rocker på obseth men inte på Sfb. </p><p>Fördel obseth i offpist men Sfb i pist.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Teufel, post: 582731, member: 87413"] Om man är osäker på vad personen som försöker hjälpa en menar måste man ju få fråga igen. Mer så ser ag det från min sida i alla fall.. Och jag har fårr än så länge bra mycket hjälp från vissa.. Och jag tyckte jag fomulerade min åk kapacitet rätt bra till slut och hur jag ville eller till vad jag ville mina skidor skulle fungera.. Vad jag förstått är skidorna väldigt lika i och med att; Båda finns i ungefär i samma längd. Midjan skiljer enbart 1cm svängradien skiljer på 18 och 25 (dock ska båda vara någerlunda lätta mtp att de är feting skidor att svänga kortare snabba svängar med) om man inte kör på skär utan kör mer sladd sväng. Rätat mig gärna om jag missförstått detta!!?? Båda passar lättare åkare som jag. samt att båda är ok i pisten! men framför allt är båda lättsvängda offpist i skog. Rocker på obseth men inte på Sfb. Fördel obseth i offpist men Sfb i pist. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Har Sir Francis Bacon rocker?
Tillbaka
Topp