Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Har Telemarken någon framtid?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="alexanderhedman" data-source="post: 135939" data-attributes="member: 56184"><p>Svar: Ja, det kommer alltid finns en lite "klick" som inte kommer att välja bot den fantastiska känslan av att bemästra telemarkstekniken ! Jag tror däremot inte att den någonsin kommer att den kommer bli stor, som i antal utövare. Förhoppningvis så ökar antalet utövare i takt med att populariteten i USA växer så att det finns anledning för utrustningsleverantörerna att ta fram telemarksanpassade skidor och nya bättre varianter av bindningar och pjäxor. Telemark är mycket riktigt svårare, jobbigare, klumpigare och långsammare, men vem har sagt att det ska vara lätt !? Själv tycker jag stöddigt nog att alpint är för lätt för att det ska vara en utmaning i synnerhet om man närmast har tillgång till Svenska berg. Det fina med telemark är att ett standard svenskt liftsystem och dess backar kan bli en utmaning, vilket jag inte tycker att det blir med alpin utrustning. När vi kommer till alpernas branta sluttningar däremot är utmaningen för en telemarksåkare som mig ibland för stor, men jag gillar att det är berget som sätter gränsen ! Sammanfattningsvis så tror jag att det alltid kommer finns de som inte vill byta bort den fantasstiska känslan av "telemarks-surf" och som i likhet med mig också tycker att berget ska sätta gränsen ! Tack för mig !</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="alexanderhedman, post: 135939, member: 56184"] Svar: Ja, det kommer alltid finns en lite "klick" som inte kommer att välja bot den fantastiska känslan av att bemästra telemarkstekniken ! Jag tror däremot inte att den någonsin kommer att den kommer bli stor, som i antal utövare. Förhoppningvis så ökar antalet utövare i takt med att populariteten i USA växer så att det finns anledning för utrustningsleverantörerna att ta fram telemarksanpassade skidor och nya bättre varianter av bindningar och pjäxor. Telemark är mycket riktigt svårare, jobbigare, klumpigare och långsammare, men vem har sagt att det ska vara lätt !? Själv tycker jag stöddigt nog att alpint är för lätt för att det ska vara en utmaning i synnerhet om man närmast har tillgång till Svenska berg. Det fina med telemark är att ett standard svenskt liftsystem och dess backar kan bli en utmaning, vilket jag inte tycker att det blir med alpin utrustning. När vi kommer till alpernas branta sluttningar däremot är utmaningen för en telemarksåkare som mig ibland för stor, men jag gillar att det är berget som sätter gränsen ! Sammanfattningsvis så tror jag att det alltid kommer finns de som inte vill byta bort den fantasstiska känslan av "telemarks-surf" och som i likhet med mig också tycker att berget ska sätta gränsen ! Tack för mig ! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Har Telemarken någon framtid?
Tillbaka
Topp