Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Har Telemarken någon framtid?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TigerKlas" data-source="post: 135972" data-attributes="member: 29258"><p>Hörde rykten på stan om debatten som pågick här på freeride, kände att jag skulle gå in och kika.</p><p></p><p>Är fundersam ifall diskussionen är slut men lägger ett inlägg i alla fall.</p><p></p><p>Jag anser att telemarken ligger perfekt där den ligger på sina 1-2 % utövare, och min åsikt är att telemarken kommer att dö i exakt samma ögonblick som den alpina delen gör det.</p><p>Telemarken hänger efter som en lillebror som man inte tillåter växa upp ordentligt. Men likväl fyller en viktig funktion, nämligen BALANSEN.</p><p>Vad vore en SAAB 95 Aero om det inte rullade tusentals 95 t på vägarna. Det måste finnas någonting som marknadsförs som något liknande men ändå helt annorlunda.</p><p></p><p>Den alpina delen och telemarken lever i symbios, där de förvisso skulle klara av att leva enskilt men fungerar bättre tillsammans. Därför kommer man kunna se vissa förändringar i framtiden åt endera håll, men balansen (som jag anser) råder nu kommer inte ändras och eventuella procentuella förändringar handlar nog mera om statistik(fel)marginal än om klara fakta.</p><p></p><p>Tack för mig, Klas</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TigerKlas, post: 135972, member: 29258"] Hörde rykten på stan om debatten som pågick här på freeride, kände att jag skulle gå in och kika. Är fundersam ifall diskussionen är slut men lägger ett inlägg i alla fall. Jag anser att telemarken ligger perfekt där den ligger på sina 1-2 % utövare, och min åsikt är att telemarken kommer att dö i exakt samma ögonblick som den alpina delen gör det. Telemarken hänger efter som en lillebror som man inte tillåter växa upp ordentligt. Men likväl fyller en viktig funktion, nämligen BALANSEN. Vad vore en SAAB 95 Aero om det inte rullade tusentals 95 t på vägarna. Det måste finnas någonting som marknadsförs som något liknande men ändå helt annorlunda. Den alpina delen och telemarken lever i symbios, där de förvisso skulle klara av att leva enskilt men fungerar bättre tillsammans. Därför kommer man kunna se vissa förändringar i framtiden åt endera håll, men balansen (som jag anser) råder nu kommer inte ändras och eventuella procentuella förändringar handlar nog mera om statistik(fel)marginal än om klara fakta. Tack för mig, Klas [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Har Telemarken någon framtid?
Tillbaka
Topp