Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Har Telemarken någon framtid?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 295837" data-attributes="member: 13863"><p>dr-telemark!</p><p></p><p>Jag ser att du har alla symptom som kännetecknar en person som totalt och ohjälpligt fastnat i Telemarksträsket. Jag har varit där själv och som i alla beroende krävs en omvälvande och stark upplevelse för att förstå hur illa det egentligen står till.</p><p></p><p>Själv vaknade jag till insikt när min då nioåriga dåttor körde åttor omkring mig i den tunga blötsnön på ett av Hundfjällets brantaste partier. Sedan dess har jag med bara några få återfall kört med fast häl. Hade jag fortsatt i mitt knäböjarberoende hade jag sannolikt idag, sex år senare, innehaft totalt utslitna knän och höfter och troligtvis förflyttat mig med rullator eller i rullstol.</p><p></p><p>Men ... tack vare min insikt innan det hade gått allt för långt kan jag idag lättjefullt flyta utför alpernas och fjällens branter på feta lagg med fast häl.</p><p></p><p>Min uppmaning till dig dr-telemark. Sök hjälp innan det är försent ... annars riskerar du hamna längre och längre ned i beroendets isande bitterhet!</p><p></p><p>;-) / MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 295837, member: 13863"] dr-telemark! Jag ser att du har alla symptom som kännetecknar en person som totalt och ohjälpligt fastnat i Telemarksträsket. Jag har varit där själv och som i alla beroende krävs en omvälvande och stark upplevelse för att förstå hur illa det egentligen står till. Själv vaknade jag till insikt när min då nioåriga dåttor körde åttor omkring mig i den tunga blötsnön på ett av Hundfjällets brantaste partier. Sedan dess har jag med bara några få återfall kört med fast häl. Hade jag fortsatt i mitt knäböjarberoende hade jag sannolikt idag, sex år senare, innehaft totalt utslitna knän och höfter och troligtvis förflyttat mig med rullator eller i rullstol. Men ... tack vare min insikt innan det hade gått allt för långt kan jag idag lättjefullt flyta utför alpernas och fjällens branter på feta lagg med fast häl. Min uppmaning till dig dr-telemark. Sök hjälp innan det är försent ... annars riskerar du hamna längre och längre ned i beroendets isande bitterhet! ;-) / MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Har Telemarken någon framtid?
Tillbaka
Topp