Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Har Telemarken någon framtid?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 295854" data-attributes="member: 13863"><p>Tack Hasse! Insiktsfullt Glisseur!</p><p></p><p>En härlig vinterdag förra säsongen satt jag avslappnat och allmänt filosoferande i tvåstolsliften i Romme Alpin. Den går allt annat än fort så man har lite tid för sig själv ...</p><p></p><p>I backen under mig fastnar jag för en åkare som ligger och kör riktigt tajta svängar i bra fart. Snyggt, tänker jag, och tar för givet att det är en alpin åkare (läs fast häl), när han kommer lite närmare ser jag att det är näböj som tillämpas, riktigt snyggt, tänker jag.</p><p></p><p>Men någonting är fel, först förstår jag inte riktigt vad det är ... men sen ser jag ... grabben kör baklänges. Baklänges i hög fart med klockrena tajta telemarkscarvingsvängar. Riktigt grymt måste jag erkänna, sexigt ... Hade det funnit Norska telemarksjäntor på plats hade de slitit av sig kläderna och tagit grabben rätt upp och ner i backen!</p><p></p><p>Måste ha varit en av de tio!</p><p></p><p>;-) / MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 295854, member: 13863"] Tack Hasse! Insiktsfullt Glisseur! En härlig vinterdag förra säsongen satt jag avslappnat och allmänt filosoferande i tvåstolsliften i Romme Alpin. Den går allt annat än fort så man har lite tid för sig själv ... I backen under mig fastnar jag för en åkare som ligger och kör riktigt tajta svängar i bra fart. Snyggt, tänker jag, och tar för givet att det är en alpin åkare (läs fast häl), när han kommer lite närmare ser jag att det är näböj som tillämpas, riktigt snyggt, tänker jag. Men någonting är fel, först förstår jag inte riktigt vad det är ... men sen ser jag ... grabben kör baklänges. Baklänges i hög fart med klockrena tajta telemarkscarvingsvängar. Riktigt grymt måste jag erkänna, sexigt ... Hade det funnit Norska telemarksjäntor på plats hade de slitit av sig kläderna och tagit grabben rätt upp och ner i backen! Måste ha varit en av de tio! ;-) / MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Har Telemarken någon framtid?
Tillbaka
Topp