Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Har Telemarken någon framtid?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sticks" data-source="post: 295891"><p>Eftersom tråden, med ålderns rätt kanske, återgått till den ursprungliga frågeställningen känner jag att det kan vara på sin plats med ett svar på centralbyråkratens fråga: </p><p></p><p>Ja, telemarksåkningen har en framtid. Det kommer alltid att finnas reaktionära människor som, likt jag själv, vill återgå till något mer ursprungligt inom sin fritidssysselsättning, en sorts motreaktion mot jibbers, freeriders och allt vad det heter. Jämför med flugfiskare som byter sina löjligt dyra handbyggda kolfiberspön mot ännu löjligare dyra splitcanespön, byter sin WF mot DT, engelsmän i tweedkostym ute i älven och liknande.</p><p></p><p>Själv saknar jag bra låga skinnpjäxor i affärerna nuförtiden, om man inte vill ha turskor utan något lite stadigare för piståkning eller avancerad offpist är man mer eller mindre hänvisad till Scarpa T2- eller T3-typer av pjäxa. Tacka vet jag att ligga och glida i ett par fina gamla Alpina på sina Åsnes comp, det är grejor det, med eller utan vadmal och lusekofta.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sticks, post: 295891"] Eftersom tråden, med ålderns rätt kanske, återgått till den ursprungliga frågeställningen känner jag att det kan vara på sin plats med ett svar på centralbyråkratens fråga: Ja, telemarksåkningen har en framtid. Det kommer alltid att finnas reaktionära människor som, likt jag själv, vill återgå till något mer ursprungligt inom sin fritidssysselsättning, en sorts motreaktion mot jibbers, freeriders och allt vad det heter. Jämför med flugfiskare som byter sina löjligt dyra handbyggda kolfiberspön mot ännu löjligare dyra splitcanespön, byter sin WF mot DT, engelsmän i tweedkostym ute i älven och liknande. Själv saknar jag bra låga skinnpjäxor i affärerna nuförtiden, om man inte vill ha turskor utan något lite stadigare för piståkning eller avancerad offpist är man mer eller mindre hänvisad till Scarpa T2- eller T3-typer av pjäxa. Tacka vet jag att ligga och glida i ett par fina gamla Alpina på sina Åsnes comp, det är grejor det, med eller utan vadmal och lusekofta. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Har Telemarken någon framtid?
Tillbaka
Topp