Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Har Telemarken någon framtid?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="dr-telemark" data-source="post: 297240" data-attributes="member: 44806"><p>Hehe!</p><p></p><p>Inte helt utan självdistans ser jag. Vissa återfall dock alltså. Nästan nykter teleholist således ;-)</p><p>Jag hade samma fundering att ge upp vid några tillfällen, men gjorde tvätremot istället och tog bara med telisarna till Kanada för att puma puder. 100 skiddagar senare var jag snabbare på telisar än jag tidigare var på alpinlagg och droppade högra klippor (fast inte så ofta). Dessutom blev jag av med mina knäbesvär.</p><p>Som ortoped skulle jag kunna förklara för dig varför telemark på många sätt är snällare mot knän och höfter än lapin åkning, men det hör inte riktigt till den här tråden.</p><p></p><p>Huvudsaken är ju att man har kul på vad man nu åker på. Och du har faktiskt helt rätt i din analys. Jag är definitivt beroende. Inte lika mycket som jag har varit, men några års teliåkning till blir det innan jag fegar ur. Så länge jag orkar köra benpress på gymet och inga 9-åriga döttrar kör om mig så klarar jag mig nog.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="dr-telemark, post: 297240, member: 44806"] Hehe! Inte helt utan självdistans ser jag. Vissa återfall dock alltså. Nästan nykter teleholist således ;-) Jag hade samma fundering att ge upp vid några tillfällen, men gjorde tvätremot istället och tog bara med telisarna till Kanada för att puma puder. 100 skiddagar senare var jag snabbare på telisar än jag tidigare var på alpinlagg och droppade högra klippor (fast inte så ofta). Dessutom blev jag av med mina knäbesvär. Som ortoped skulle jag kunna förklara för dig varför telemark på många sätt är snällare mot knän och höfter än lapin åkning, men det hör inte riktigt till den här tråden. Huvudsaken är ju att man har kul på vad man nu åker på. Och du har faktiskt helt rätt i din analys. Jag är definitivt beroende. Inte lika mycket som jag har varit, men några års teliåkning till blir det innan jag fegar ur. Så länge jag orkar köra benpress på gymet och inga 9-åriga döttrar kör om mig så klarar jag mig nog. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Har Telemarken någon framtid?
Tillbaka
Topp