Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Har Telemarken någon framtid?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="WITMatrix" data-source="post: 303165" data-attributes="member: 49214"><p>"Telemark är inget man åker, det är något man upplever"...bra sagt, mer sannig i det än många verkar tro. </p><p>Har efter min första säsong och ungefär 60 (toppturer) dagar på telis bara kunnat konstatera att när man väl fått in flytet så är känslan svår att slå. En annan sak med telis är att det inte känns så jävla enkelt som med fast häl, det behöver inte alltid vara snorbrant för att det ska vara skoj som med vanliga alpina lagg. </p><p>Kan erkänna att jag har förbannat mig många dagar över att inte fått in teknik, skyllt på utrustning, väder och snöförhållanden men det har gått över nu.</p><p>Men jag ska inte säg att inte randonee lockar ibland, men mest för att lättare gå uppför och i vissa branta rännor hade det inte skadat. </p><p>Och visst, ibland är det tungt att gå uppför med mina K2 Seth och R8 bindning...men va fan, det är bara att träna mer och klaga mindre.</p><p></p><p>Och till alla kids, det går faktiskt att jibba med telis också.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="WITMatrix, post: 303165, member: 49214"] "Telemark är inget man åker, det är något man upplever"...bra sagt, mer sannig i det än många verkar tro. Har efter min första säsong och ungefär 60 (toppturer) dagar på telis bara kunnat konstatera att när man väl fått in flytet så är känslan svår att slå. En annan sak med telis är att det inte känns så jävla enkelt som med fast häl, det behöver inte alltid vara snorbrant för att det ska vara skoj som med vanliga alpina lagg. Kan erkänna att jag har förbannat mig många dagar över att inte fått in teknik, skyllt på utrustning, väder och snöförhållanden men det har gått över nu. Men jag ska inte säg att inte randonee lockar ibland, men mest för att lättare gå uppför och i vissa branta rännor hade det inte skadat. Och visst, ibland är det tungt att gå uppför med mina K2 Seth och R8 bindning...men va fan, det är bara att träna mer och klaga mindre. Och till alla kids, det går faktiskt att jibba med telis också. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Har Telemarken någon framtid?
Tillbaka
Topp