Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Har Telemarken någon framtid?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Peter_K" data-source="post: 335750" data-attributes="member: 26232"><p>Klippa citat ur sammanhanget: Så hett just nu. </p><p></p><p>Läs Glisseurs inlägg en gång till och tänk. Menar han dig? Knappast va. Men de där lös-fotade norskorna hade nog haft mycket roligare med fast häl. Jag har en del kompisar som jag åkte med när de körde fast häl. De bytte till telemark och numera hasas det runt i betydligt lägre hastigheter i mer förlåtande terräng. På puderdagar framåt eftermiddagen är det mer snack om hur jobbigt det är att åka istället för att prata om vart nästa åk ska göras... </p><p></p><p>Visst, det finns tveklöst folk som är grymt duktiga på att åka telemark och som skulle köra i cirklar runt mig, men på varje sådan åkare går det 100 andra telemarksåkare som troligen skulle få ut mer av sin åkning om de gick tillbaka till fast häl. Enligt min åsikt då. Alla får såklart välja fritt vilket vapen de vill i branten. </p><p></p><p></p><p>Då ser jag fram emot att du (eller någon annan) åker ner till La Grave nästa år och sopar hem öppna klassen i Derbyt. I år verkar det ju bara ha varit värdelösa telis-åkare med eftersom den bästa telemarksåkaren är över en minut efter bästa alpinåkaren: <a href="http://www.tguillo.com/derby/?pg=result" target="_blank">http://www.tguillo.com/derby/?pg=result</a> Eller ännu hellre, visa Cuche, Svindal och grabbarna var skåpet egentligen ska stå i Hahnenkamm nästa år...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Peter_K, post: 335750, member: 26232"] Klippa citat ur sammanhanget: Så hett just nu. Läs Glisseurs inlägg en gång till och tänk. Menar han dig? Knappast va. Men de där lös-fotade norskorna hade nog haft mycket roligare med fast häl. Jag har en del kompisar som jag åkte med när de körde fast häl. De bytte till telemark och numera hasas det runt i betydligt lägre hastigheter i mer förlåtande terräng. På puderdagar framåt eftermiddagen är det mer snack om hur jobbigt det är att åka istället för att prata om vart nästa åk ska göras... Visst, det finns tveklöst folk som är grymt duktiga på att åka telemark och som skulle köra i cirklar runt mig, men på varje sådan åkare går det 100 andra telemarksåkare som troligen skulle få ut mer av sin åkning om de gick tillbaka till fast häl. Enligt min åsikt då. Alla får såklart välja fritt vilket vapen de vill i branten. Då ser jag fram emot att du (eller någon annan) åker ner till La Grave nästa år och sopar hem öppna klassen i Derbyt. I år verkar det ju bara ha varit värdelösa telis-åkare med eftersom den bästa telemarksåkaren är över en minut efter bästa alpinåkaren: [URL]http://www.tguillo.com/derby/?pg=result[/URL] Eller ännu hellre, visa Cuche, Svindal och grabbarna var skåpet egentligen ska stå i Hahnenkamm nästa år... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Har Telemarken någon framtid?
Tillbaka
Topp