Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Har Telemarken någon framtid?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="lmk30" data-source="post: 857135" data-attributes="member: 50635"><p>Jag är fullt medveten om exakt vad som ingår i de olika grenarna, annars hade jag ju aldrig haft några invändningar mot de moment som ingår i classic. Och saxa/läsa innantill från Skidförbundets dåligt uppdaterade sida kan nog de flesta. Om du läst mitt allra första inlägg ordentligt borde du uppfattat att det var just skejting/längdmomentet som jag tog upp till debatt. Och ja, jag har kört sprintbana (eller för att vara övertydlig enligt din norm ovan, kort classicbana) på träning så jag vet vad det är man ska göra. <em>BTW är reiplyssja (eller hur det nu stavas) just precis det lilla inhängade området man skejtar runt. Ska passeras moturs i färdriktningen</em></p><p><strong></strong></p><p><strong>För att åter förtydliga JA, jag vet hur telemarkstävlingar funkar! Så det behövs alltså inga fler förmenande pekpinnar om hur saker förhåller sig</strong>.</p><p></p><p>Jag personligen har svårt att se poängen med att åka längd med utrustning som nuförtiden är väsentligen rena utförsprylar <strong>MEN jag inser också att det finns andra som tycker annorlunda och då är det så och alla kan ha kul på sitt håll.</strong></p><p></p><p>Låt nu detta vara och svara inte mer, jag vet vad du tycker och du vet min ståndpunkt. Vi kan alltså kanske enas om att vara oense.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="lmk30, post: 857135, member: 50635"] Jag är fullt medveten om exakt vad som ingår i de olika grenarna, annars hade jag ju aldrig haft några invändningar mot de moment som ingår i classic. Och saxa/läsa innantill från Skidförbundets dåligt uppdaterade sida kan nog de flesta. Om du läst mitt allra första inlägg ordentligt borde du uppfattat att det var just skejting/längdmomentet som jag tog upp till debatt. Och ja, jag har kört sprintbana (eller för att vara övertydlig enligt din norm ovan, kort classicbana) på träning så jag vet vad det är man ska göra. [i]BTW är reiplyssja (eller hur det nu stavas) just precis det lilla inhängade området man skejtar runt. Ska passeras moturs i färdriktningen[/i] [b] För att åter förtydliga JA, jag vet hur telemarkstävlingar funkar! Så det behövs alltså inga fler förmenande pekpinnar om hur saker förhåller sig[/b]. Jag personligen har svårt att se poängen med att åka längd med utrustning som nuförtiden är väsentligen rena utförsprylar [b]MEN jag inser också att det finns andra som tycker annorlunda och då är det så och alla kan ha kul på sitt håll.[/b] Låt nu detta vara och svara inte mer, jag vet vad du tycker och du vet min ståndpunkt. Vi kan alltså kanske enas om att vara oense. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Har Telemarken någon framtid?
Tillbaka
Topp