Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Hard boot tråden, till spiltboard
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="skanken" data-source="post: 1096480" data-attributes="member: 115724"><p>Jag tycker att flexet blir konstigt om man bara moddar bakkappan på pjäxan. Så man svänger med trycket på smalbenet och inte från vristen som på snowboardbindningen. </p><p>Skall ta å prova nån dag å köra med hela sparkbindningen men utan bakkappan, tror dock att vristspännet från brädan är lite väl hård. eller om jag kan montera på nått vristspänne på min hempulade hälhållare.</p><p></p><p>Spark R&d Dh dyno är ju smidig och lätt men går ju miste om mycket av "snowboard flexet" när fästena för tå och häl är av metall. Lite oklart hur häl fästet skulle kunna vara men ett "lastspänne" kanske. Som Boostern på pjäxan fast utan "booster" delen.</p><p></p><p>Voile platen är inte lättast i världen (du verkar ju vilja ha det lätt) och den där nålen man sätter i fram är ju bra bökig kan jag tycka. Men visst fungerar den.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="skanken, post: 1096480, member: 115724"] Jag tycker att flexet blir konstigt om man bara moddar bakkappan på pjäxan. Så man svänger med trycket på smalbenet och inte från vristen som på snowboardbindningen. Skall ta å prova nån dag å köra med hela sparkbindningen men utan bakkappan, tror dock att vristspännet från brädan är lite väl hård. eller om jag kan montera på nått vristspänne på min hempulade hälhållare. Spark R&d Dh dyno är ju smidig och lätt men går ju miste om mycket av "snowboard flexet" när fästena för tå och häl är av metall. Lite oklart hur häl fästet skulle kunna vara men ett "lastspänne" kanske. Som Boostern på pjäxan fast utan "booster" delen. Voile platen är inte lättast i världen (du verkar ju vilja ha det lätt) och den där nålen man sätter i fram är ju bra bökig kan jag tycka. Men visst fungerar den. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Hard boot tråden, till spiltboard
Tillbaka
Topp