Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Hard boot tråden, till spiltboard
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="skanken" data-source="post: 1097353" data-attributes="member: 115724"><p>Jag trodde oxo flexet sitter i skon. Men jag tyckte det var vidrigt att åka med hardboots. Det är vristspännet på snowboardbindningen som bestämmer hur/var skon bromsas/flexar när man kör på tåskär. Min snowboardsko och pjäxar har nästan exakt samma flex när jag lägger tyngden på tungan på skon eller pjxan utan bindning. När man sen sätter i skon och pjäxan i en bindnig så får du ett helt annat flex på skon pga spännet över vristen som är hyfsat styft men inget alls på pjäxan i tex R&D Dyno dh som oxo gör pjäxan styvare i sidled än vad plast/tyg spännena gör på snowboardbindningen. </p><p></p><p>Jag kör med harboots för gåläget, mina knän blir skrot av att gå med snowboardskor. Känslan är mycket bättre med snowboardspännen än med dyno dh lösningen så därför tycker jag det är bättre. Att det tar mer plats är okej när känslan är mycket bättre utför.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="skanken, post: 1097353, member: 115724"] Jag trodde oxo flexet sitter i skon. Men jag tyckte det var vidrigt att åka med hardboots. Det är vristspännet på snowboardbindningen som bestämmer hur/var skon bromsas/flexar när man kör på tåskär. Min snowboardsko och pjäxar har nästan exakt samma flex när jag lägger tyngden på tungan på skon eller pjxan utan bindning. När man sen sätter i skon och pjäxan i en bindnig så får du ett helt annat flex på skon pga spännet över vristen som är hyfsat styft men inget alls på pjäxan i tex R&D Dyno dh som oxo gör pjäxan styvare i sidled än vad plast/tyg spännena gör på snowboardbindningen. Jag kör med harboots för gåläget, mina knän blir skrot av att gå med snowboardskor. Känslan är mycket bättre med snowboardspännen än med dyno dh lösningen så därför tycker jag det är bättre. Att det tar mer plats är okej när känslan är mycket bättre utför. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Hard boot tråden, till spiltboard
Tillbaka
Topp