Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Hard boot tråden, till spiltboard
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="tmlarsson" data-source="post: 1200864" data-attributes="member: 166387"><p>Skaffade mig ett par tlt5or här för ett tag sedan och drog ut på en sväng på Åreskutan idag. </p><p></p><p>Jag kommer från en skidande bakgrund och har smala och låga fötter. I mina 92mm läst racepjäxor sitter jag perfekt utan att behöva göra något arbete på skon. Köpte ett par Burton Driver X men kände inte att jag hade den responsen eller passformen jag önskade i dessa trots att dessa ska vara de smala och styva bootsen.</p><p></p><p>Åter till tlt5orna. Jag har inte fått mina Plum bindnignar ännu så tog bort highbacken på mina vanliga bindningar och spännade fast pjäxorna som med vanliga boots. Det var sjukt nice att åka i detta! Äntligen kändes det som att foten satt fast och att jag hade någon slags respons från brädan.</p><p></p><p>Började dagen i bräcke och parkåkning, brände sedan av några laps i 8an för att avsluta dagen med stökig offpist i gondolen och Östra ravin. Safe to say, jag gillar onekligen att åka i hardboots!</p><p></p><p>Det måste byggas en canting då man nu står rätt hjulbent och ska ev. göra denna modden för att få aningen med flex i sidled. Med det beror lite på hur styv Plum SOK bindningar kommer vara.</p><p></p><p>[ATTACH=full]2824[/ATTACH][ATTACH=full]2825[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="tmlarsson, post: 1200864, member: 166387"] Skaffade mig ett par tlt5or här för ett tag sedan och drog ut på en sväng på Åreskutan idag. Jag kommer från en skidande bakgrund och har smala och låga fötter. I mina 92mm läst racepjäxor sitter jag perfekt utan att behöva göra något arbete på skon. Köpte ett par Burton Driver X men kände inte att jag hade den responsen eller passformen jag önskade i dessa trots att dessa ska vara de smala och styva bootsen. Åter till tlt5orna. Jag har inte fått mina Plum bindnignar ännu så tog bort highbacken på mina vanliga bindningar och spännade fast pjäxorna som med vanliga boots. Det var sjukt nice att åka i detta! Äntligen kändes det som att foten satt fast och att jag hade någon slags respons från brädan. Började dagen i bräcke och parkåkning, brände sedan av några laps i 8an för att avsluta dagen med stökig offpist i gondolen och Östra ravin. Safe to say, jag gillar onekligen att åka i hardboots! Det måste byggas en canting då man nu står rätt hjulbent och ska ev. göra denna modden för att få aningen med flex i sidled. Med det beror lite på hur styv Plum SOK bindningar kommer vara. [ATTACH type="full"]2824[/ATTACH][ATTACH type="full"]2825[/ATTACH] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Hard boot tråden, till spiltboard
Tillbaka
Topp