Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Hard boot tråden, till spiltboard
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="xviggenx" data-source="post: 1215635" data-attributes="member: 97967"><p>Precis som [USER=137298]@lamboren[/USER] skriver så vill "vi hardboot-splittare" åt pjäxor med samma/liknande egenskaper som moderna alpina toppturare på skidor gillar: </p><p>Ett riktigt bra gå-läge, tech-inserts, vettiga spännen (eller mod:bara spännen).</p><p></p><p>Jag skulle för allt i hela världen inte vilja tura med ett par UPZ på fötterna! Inget gå-läge, inga tech inserts (jag skulle behöva gå med bindningen på foten uppför och lyfta den i varje steg likt en rambindning på skidor) och den där skaftvinkeln ser "AJ!" ut att försöka gå uppför i.</p><p>Du skulle kunna få ner en AT8:a i en Dyno DH eller Phantom-bindning, men ingen av dom är gjorde för att gå uppför med i splittat läge. Så där skulle du behöva DIY:a en egen lösning. Plum:s harboot-split-bindningen fungerar både uppför och utför så den skulle funka. Men du är fortfarande fast i en 4-spännespjäxa utan ett riktigt gåläge och den ser betydligt tyngre ut (jag hittar ingen officiell viktuppgift) att ha på foten än mina TLT6:or på 1350 gram (med uppgraderade innerskor från Intuition/K2) i 26,5. Sen så tror jag inte att stegjärn och sånt funkar rakt av på dom skalen heller, ytterligare en fördel med "topptursjäxor" .</p><p></p><p>Såhär ser det ut hos mig:</p><p>[ATTACH=full]7021[/ATTACH]</p><p></p><p>[ATTACH=full]7022[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="xviggenx, post: 1215635, member: 97967"] Precis som [USER=137298]@lamboren[/USER] skriver så vill "vi hardboot-splittare" åt pjäxor med samma/liknande egenskaper som moderna alpina toppturare på skidor gillar: Ett riktigt bra gå-läge, tech-inserts, vettiga spännen (eller mod:bara spännen). Jag skulle för allt i hela världen inte vilja tura med ett par UPZ på fötterna! Inget gå-läge, inga tech inserts (jag skulle behöva gå med bindningen på foten uppför och lyfta den i varje steg likt en rambindning på skidor) och den där skaftvinkeln ser "AJ!" ut att försöka gå uppför i. Du skulle kunna få ner en AT8:a i en Dyno DH eller Phantom-bindning, men ingen av dom är gjorde för att gå uppför med i splittat läge. Så där skulle du behöva DIY:a en egen lösning. Plum:s harboot-split-bindningen fungerar både uppför och utför så den skulle funka. Men du är fortfarande fast i en 4-spännespjäxa utan ett riktigt gåläge och den ser betydligt tyngre ut (jag hittar ingen officiell viktuppgift) att ha på foten än mina TLT6:or på 1350 gram (med uppgraderade innerskor från Intuition/K2) i 26,5. Sen så tror jag inte att stegjärn och sånt funkar rakt av på dom skalen heller, ytterligare en fördel med "topptursjäxor" . Såhär ser det ut hos mig: [ATTACH type="full"]7021[/ATTACH] [ATTACH type="full"]7022[/ATTACH] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Hard boot tråden, till spiltboard
Tillbaka
Topp