Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
hård men lekfull skida för sverige!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="albinpb" data-source="post: 965188" data-attributes="member: 90144"><p>Är 191 cm och väger typ 80 kg, har testat Katana 198 en hel del. Riktigt stabil och skär fint oavsett före så det slutade med jag jag nyss köpte ett par. </p><p></p><p>Du bör också ta en till på K2 SideSeth som kommer till vintern. Har bara prövat 181:an men den hänger med bra. Tyckte det verkade vara lite konstig profil på den med spann i princip från foten och bakåt och med en ganska rejäl rocker framtill men den hade ett riktigt smooth skär i både mjuk och hårdpistad snö. Betydligt lekfullare än Katana men fortfarande stabil när man bränner på, tror 188:an är ruggigt bra. </p><p></p><p>Har också ett par Downskis CD 3 som var en jävligt kul skida. Tyckte radien kändes allt för lång i början men när man kommer in i den så svänger den precis som du vill. Riktigt lugn när det går fort! Dock ingen aning hur den går när det är lite hårdare...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="albinpb, post: 965188, member: 90144"] Är 191 cm och väger typ 80 kg, har testat Katana 198 en hel del. Riktigt stabil och skär fint oavsett före så det slutade med jag jag nyss köpte ett par. Du bör också ta en till på K2 SideSeth som kommer till vintern. Har bara prövat 181:an men den hänger med bra. Tyckte det verkade vara lite konstig profil på den med spann i princip från foten och bakåt och med en ganska rejäl rocker framtill men den hade ett riktigt smooth skär i både mjuk och hårdpistad snö. Betydligt lekfullare än Katana men fortfarande stabil när man bränner på, tror 188:an är ruggigt bra. Har också ett par Downskis CD 3 som var en jävligt kul skida. Tyckte radien kändes allt för lång i början men när man kommer in i den så svänger den precis som du vill. Riktigt lugn när det går fort! Dock ingen aning hur den går när det är lite hårdare... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
hård men lekfull skida för sverige!?
Tillbaka
Topp