Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
hård men lekfull skida för sverige!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Corin" data-source="post: 965257" data-attributes="member: 54815"><p>Nordica Patron är min absoluta favoritskida. Jag är ca 10 cm och 15 kg mindre än du och kör den i 185. Den är sjukt lekfull, flyter grymt bra för sin relativt smala midja, och är galet allround. Men den är inte särskilt styv, så den kanske är för mjuk för vad du söker. Men det finns ju <strong>Helldorado</strong>. De är styvare, och framförallt är de rätt mycket <strong>vrid</strong>styvare. Vridstyveten gör att de är rejält stabila, men eftersom det är samma mått och spann som Patron är de fortfarande lekfulla. Lite av lekfullheten tappar de i och med att de är ganska tunga, men fortfarande helt underbara. Och de lär vara ännu roligare för dig som är större och som säkert har lite mer styrka i benen. </p><p></p><p>Kommer du förbi Hemavan/Tärnaby kan du få testa!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Corin, post: 965257, member: 54815"] Nordica Patron är min absoluta favoritskida. Jag är ca 10 cm och 15 kg mindre än du och kör den i 185. Den är sjukt lekfull, flyter grymt bra för sin relativt smala midja, och är galet allround. Men den är inte särskilt styv, så den kanske är för mjuk för vad du söker. Men det finns ju [b]Helldorado[/b]. De är styvare, och framförallt är de rätt mycket [b]vrid[/b]styvare. Vridstyveten gör att de är rejält stabila, men eftersom det är samma mått och spann som Patron är de fortfarande lekfulla. Lite av lekfullheten tappar de i och med att de är ganska tunga, men fortfarande helt underbara. Och de lär vara ännu roligare för dig som är större och som säkert har lite mer styrka i benen. Kommer du förbi Hemavan/Tärnaby kan du få testa! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
hård men lekfull skida för sverige!?
Tillbaka
Topp