Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Hårda boots på "vanlig bräda"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carbonflex" data-source="post: 497799" data-attributes="member: 73699"><p>I stort håller jag med Alpinepunk i det han skriver, bra sammanfattning.</p><p>Men jag lärde mig carving med mjuka prylar först, tills jag klarade både brant och isigt.</p><p>Det har krävt flera timmars träning.</p><p></p><p>Rörligheten är väldigt olika mellan den hårdaste softboots till mjukaste hardboots, till stor del beroende på anledningarna som Alpinepunk beskriver om var flexen finns i systemet.</p><p>Carving med softboots tycker jag ligger mest i val av bräda och inte styvhet i skor och bindningar, när brädan skär rent och du står rätt på brädan är det inte så tungt.</p><p></p><p>Och ska du ut ut mer i skogen och hitta snö är rörligheten för dålig med hardboots. Annat är det om du har stora ytor att surfa på och inte kullarna som finns i Sverige.</p><p></p><p>Det går skriva massor om olika teorier, men jag ger några korta råd istället.</p><p></p><p>Om du är nöjd med din bräda, slipa stålkanterna på din bräda med Ultimate Grip, det ger en så sjuk kick av grepp!</p><p></p><p>Eller skynda dig att testa en Extrem Device 165 med Ultimate Grip slipningen. Bättre allround carver har inte jag hittat.</p><p></p><p>Naturligtvis ska du testa hardboots med bräda gjord för detta, en vanlig "billig" bräda skulle kunna knäckas är jag rädd om du kör hårt. Det är en helt annan dimension när man lärt sig.</p><p></p><p>Driver X, jag ger dem 7/10 om du har kraftigare fötter än mig. Mest minus för de låga skaftet bak, mycket märklig konstruktion. Samt att snörningen inte sitter vid hård åkning, släpper upptill.</p><p></p><p>Ride Hard, Ride Free</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carbonflex, post: 497799, member: 73699"] I stort håller jag med Alpinepunk i det han skriver, bra sammanfattning. Men jag lärde mig carving med mjuka prylar först, tills jag klarade både brant och isigt. Det har krävt flera timmars träning. Rörligheten är väldigt olika mellan den hårdaste softboots till mjukaste hardboots, till stor del beroende på anledningarna som Alpinepunk beskriver om var flexen finns i systemet. Carving med softboots tycker jag ligger mest i val av bräda och inte styvhet i skor och bindningar, när brädan skär rent och du står rätt på brädan är det inte så tungt. Och ska du ut ut mer i skogen och hitta snö är rörligheten för dålig med hardboots. Annat är det om du har stora ytor att surfa på och inte kullarna som finns i Sverige. Det går skriva massor om olika teorier, men jag ger några korta råd istället. Om du är nöjd med din bräda, slipa stålkanterna på din bräda med Ultimate Grip, det ger en så sjuk kick av grepp! Eller skynda dig att testa en Extrem Device 165 med Ultimate Grip slipningen. Bättre allround carver har inte jag hittat. Naturligtvis ska du testa hardboots med bräda gjord för detta, en vanlig "billig" bräda skulle kunna knäckas är jag rädd om du kör hårt. Det är en helt annan dimension när man lärt sig. Driver X, jag ger dem 7/10 om du har kraftigare fötter än mig. Mest minus för de låga skaftet bak, mycket märklig konstruktion. Samt att snörningen inte sitter vid hård åkning, släpper upptill. Ride Hard, Ride Free [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Hårda boots på "vanlig bräda"
Tillbaka
Topp