Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Hardboots till snowboard
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="lamboren" data-source="post: 1144527" data-attributes="member: 137298"><p>Kul tråd!</p><p>Liksom</p><p> [USER=168482]@iamjonasb[/USER] lärde jag mig på bräda med alpinpjäxor för mååånga år sen, sedan mjukpjäxor och allt styvare brädor tills jag gick över till hårdpjäxor och alpinbräda - vilken skillnad... men offpist vill man ju ha något annat.</p><p>Så det blev ett antal år med dubbel uppsättning.</p><p>Sen köpte jag en boardercrossbräda, och</p><p> [USER=115785]@sailortrash[/USER], ja, insåg att man klarar sig på en bräda. I mitt fall har jag uppgraderat med allt styvare mjukpjäxor och -bindningar så att nu får alpinbräda och hårdpjäxor stanna hemma - inte riktigt samma sak men moderna icke-alpinbrädor är riktigt bra som, och med rätt pjäxor och bindning kommer man nära hårdpjäxkänslan - men erkänner, inte hela vägen...</p><p>Men, att inte behöva fundera på vad man ska välja på morgonen, att kunna boot-hikea bekvämt och köra offpist och sedan lägga lay-down turns när åter i pisten överväger. Och mindre att kånka på nu när barnen är äldre och resorna längre.</p><p>Men</p><p> [USER=97967]@xviggenx[/USER], moddade moderna alpinskidpjäxor med gåläge mm och montera på mina gamla Snowpro-bindningar känns alltmer lockande att testa.</p><p></p><p>Angående blue tomato är jag inte helt positiv, se inlägg i tråden ’Vad säger ni om bluetomato?’.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="lamboren, post: 1144527, member: 137298"] Kul tråd! Liksom [USER=168482]@iamjonasb[/USER] lärde jag mig på bräda med alpinpjäxor för mååånga år sen, sedan mjukpjäxor och allt styvare brädor tills jag gick över till hårdpjäxor och alpinbräda - vilken skillnad... men offpist vill man ju ha något annat. Så det blev ett antal år med dubbel uppsättning. Sen köpte jag en boardercrossbräda, och [USER=115785]@sailortrash[/USER], ja, insåg att man klarar sig på en bräda. I mitt fall har jag uppgraderat med allt styvare mjukpjäxor och -bindningar så att nu får alpinbräda och hårdpjäxor stanna hemma - inte riktigt samma sak men moderna icke-alpinbrädor är riktigt bra som, och med rätt pjäxor och bindning kommer man nära hårdpjäxkänslan - men erkänner, inte hela vägen... Men, att inte behöva fundera på vad man ska välja på morgonen, att kunna boot-hikea bekvämt och köra offpist och sedan lägga lay-down turns när åter i pisten överväger. Och mindre att kånka på nu när barnen är äldre och resorna längre. Men [USER=97967]@xviggenx[/USER], moddade moderna alpinskidpjäxor med gåläge mm och montera på mina gamla Snowpro-bindningar känns alltmer lockande att testa. Angående blue tomato är jag inte helt positiv, se inlägg i tråden ’Vad säger ni om bluetomato?’. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Hardboots till snowboard
Tillbaka
Topp