Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
hardside > true > q115 > wizard > ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="erik_lagg" data-source="post: 1077474" data-attributes="member: 88096"><p>Tack för utförligt svar @xSooLx!</p><p>Jo det är lite av jakten på den heliga graalen och det som passar mig bäst kan ju förstås vara väldigt personligt. Jag glömde lägga till att jag gärna köper billigt och då går sista årets produkter bort (som QST 118 och skidor som brukar vara dyra som Völkl och DPS). Ett skäl till detta (förutom att det finns mycket annat att lägga pengar på) är att jag inte vill känna att jag ska behöva vara alltför rädd om skidorna.</p><p>Men det finns många intressanta förslag i ditt svar.</p><p>K2 brukar kunna vara billiga men ett problem med mina gamla hardside var att namnet var fantastiskt missvisande - stålkanterna var inget hållbara alls. Någon som vet hur andra K2 skidor är?</p><p>SD gick nu bort för att svängradien verkar vara för kort (eller åtminstone den faktiska svängradien med de mjuka topparna).</p><p>Opinion kan definitivt vara något men svåra att hitta billigt om man vill ha version 2.</p><p>Supernatural har jag hört gott om förut. Billy goat ser intressanta ut men kanske svåra att hitta till billigt pris också.</p><p>Funderar fortfarande lite på min originalplan Rocker2 122... någon input på den? Kommer jag tycka att denna är fantastisk i lössnö och ok i pisten (utom när det är betonghårt)?</p><p>En möjlighet är kanske att senare komplettera med något mer chargigt och ge upp idén om en skida till allt.</p><p></p><p>Just det. Varför vill jag ha någorlunda lätta skidor? Egentligen är det för att jag har fått för mig att sådana är lättare att hantera när det är riktigt trångt i skogen och man behöver hoppa runt snabbt. Men det kanske är svingvikt som är det betydelsefulla då. Har också en känsla av att jag kanske har åkt på lite väl långa skidor tidigare och skulle kunna gå ner några centimeter.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="erik_lagg, post: 1077474, member: 88096"] Tack för utförligt svar @xSooLx! Jo det är lite av jakten på den heliga graalen och det som passar mig bäst kan ju förstås vara väldigt personligt. Jag glömde lägga till att jag gärna köper billigt och då går sista årets produkter bort (som QST 118 och skidor som brukar vara dyra som Völkl och DPS). Ett skäl till detta (förutom att det finns mycket annat att lägga pengar på) är att jag inte vill känna att jag ska behöva vara alltför rädd om skidorna. Men det finns många intressanta förslag i ditt svar. K2 brukar kunna vara billiga men ett problem med mina gamla hardside var att namnet var fantastiskt missvisande - stålkanterna var inget hållbara alls. Någon som vet hur andra K2 skidor är? SD gick nu bort för att svängradien verkar vara för kort (eller åtminstone den faktiska svängradien med de mjuka topparna). Opinion kan definitivt vara något men svåra att hitta billigt om man vill ha version 2. Supernatural har jag hört gott om förut. Billy goat ser intressanta ut men kanske svåra att hitta till billigt pris också. Funderar fortfarande lite på min originalplan Rocker2 122... någon input på den? Kommer jag tycka att denna är fantastisk i lössnö och ok i pisten (utom när det är betonghårt)? En möjlighet är kanske att senare komplettera med något mer chargigt och ge upp idén om en skida till allt. Just det. Varför vill jag ha någorlunda lätta skidor? Egentligen är det för att jag har fått för mig att sådana är lättare att hantera när det är riktigt trångt i skogen och man behöver hoppa runt snabbt. Men det kanske är svingvikt som är det betydelsefulla då. Har också en känsla av att jag kanske har åkt på lite väl långa skidor tidigare och skulle kunna gå ner några centimeter. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
hardside > true > q115 > wizard > ?
Tillbaka
Topp