Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
hardside > true > q115 > wizard > ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="waxoff" data-source="post: 1077493" data-attributes="member: 99032"><p>Svingvikt är nog mer märkbart än reell vikt så länge man inte ska knata med laggen. Dyrt är ju begränsat kul, då går ju både nyNoctan och Confession oxå bort. Köpa beg brukar jag roa mig med för att testa. Ofta kan man sälja vidare utan nån större förlust om man inte handlar för dyrt... Håller delvis med om K2, upplevde belaget lite känsligare mot repor än andra, kan inte uttala mig om kanterna. </p><p></p><p>Med tanke på dina tillägg tycker jag att mer pekar mot Supernatural 115, eller kanske det ännu går att hitta ett par Influence 115 från -13 eller -14, de är väl inte alls så skilda från SN och det finns massor av info och bifall i tester på nätet för dem. Ytterligare ett alternativ, skvätt dyrare kanske , men kan ju dyka upp beg oxå är Black Crows Anima. Mjuka säger en del men de presterade ju inte dåligt på FWT iaf. But as they say, it's the indian, not the arrow..! Glisshop har iaf 30% på fjolårets 182:or och finns nog på fler ställen om man letar lite.</p><p></p><p>Kan inte bidra med mycket om R2 122 men är förvånad att ingen svarat på det än, många har ju kört dem. Men gillar man att stå centrerat verkar den falla många på läppen. Finns väl på köp&sälj nu. Klipp och testa kanske? Skulle nog välja att ha ett par 105-115 att komplettera med brevid dem.</p><p></p><p>Edit: Kommer du förresten ihåg var du hade monteringen (pjäxmitt) på q115 och vilken årsmodell det var? Undrar för att du beskrev problem m tipparna fastnat el dök, och minns att Salomon flyttade rek mont.punkt bakåt typ två cm mot det ursprungliga, från tc minus sex till tc minus åtta. Tänkte att du kanske skulle trivts bättre lite längre bak på dem.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="waxoff, post: 1077493, member: 99032"] Svingvikt är nog mer märkbart än reell vikt så länge man inte ska knata med laggen. Dyrt är ju begränsat kul, då går ju både nyNoctan och Confession oxå bort. Köpa beg brukar jag roa mig med för att testa. Ofta kan man sälja vidare utan nån större förlust om man inte handlar för dyrt... Håller delvis med om K2, upplevde belaget lite känsligare mot repor än andra, kan inte uttala mig om kanterna. Med tanke på dina tillägg tycker jag att mer pekar mot Supernatural 115, eller kanske det ännu går att hitta ett par Influence 115 från -13 eller -14, de är väl inte alls så skilda från SN och det finns massor av info och bifall i tester på nätet för dem. Ytterligare ett alternativ, skvätt dyrare kanske , men kan ju dyka upp beg oxå är Black Crows Anima. Mjuka säger en del men de presterade ju inte dåligt på FWT iaf. But as they say, it's the indian, not the arrow..! Glisshop har iaf 30% på fjolårets 182:or och finns nog på fler ställen om man letar lite. Kan inte bidra med mycket om R2 122 men är förvånad att ingen svarat på det än, många har ju kört dem. Men gillar man att stå centrerat verkar den falla många på läppen. Finns väl på köp&sälj nu. Klipp och testa kanske? Skulle nog välja att ha ett par 105-115 att komplettera med brevid dem. Edit: Kommer du förresten ihåg var du hade monteringen (pjäxmitt) på q115 och vilken årsmodell det var? Undrar för att du beskrev problem m tipparna fastnat el dök, och minns att Salomon flyttade rek mont.punkt bakåt typ två cm mot det ursprungliga, från tc minus sex till tc minus åtta. Tänkte att du kanske skulle trivts bättre lite längre bak på dem. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
hardside > true > q115 > wizard > ?
Tillbaka
Topp