Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
hardside > true > q115 > wizard > ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="erik_lagg" data-source="post: 1077538" data-attributes="member: 88096"><p>Tack Stefans,</p><p>Många förslag nu och egentligen borde jag väl prova en hel massa skidor.</p><p></p><p>Med tanke på att väldigt få har kört True, några få Wizard och en hel del Q115 så kanske det bästa för mig vore att få jämförelser med Q115.</p><p>Gillade väl egentligen Q115 rätt bra men tyckte att de var svåra att variera radien på skärande svängar (gissningsvis pga kort aktiv kant + min egna låga vikt) samt att jag ville ha mer flyt i löst.</p><p></p><p>En annan utgångspunkt kan vara hur jag gillar att åka.</p><p>I pist; för det mesta GS-liknande svängar, nån gång med lite baklängesåka (180s och annat jag borde hålla mig borta från), ibland lite kortsväng.</p><p>I offpist; GS-liknande eller om det är brant/mycket träd; kortsväng/'drifting' (sladda, smeara). Några mindre dropp och hopp.</p><p>Sedan gillar jag mest att åka offpist så de egenskaperna är viktigare.</p><p></p><p>Om jag då gissar vad jag skulle tycka om olika skidor (rätta mig om jag verkar ha fel):</p><p>Rocker 2 122; strålande i offpist, medelmåttiga/dåliga i pist.</p><p>Scrapper 124?; mkt bra i offpist men hög svingvikt så bökigare i brant/skog, bra för GS i pist.</p><p>Annex 118/Pinnacle; bra i offpist men lite hårda; svårare att 'drifta', bra i pist.</p><p>Norwalk; bra i offpist men viss tvekan om flyt, bra i pist.</p><p>Supernatural/influence 115; bra i offpist, bra i pist</p><p>Anima; bra/strålande i offpist, ok i pist.</p><p>Automatic 117; bra/strålande i offpist, ok i pist.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="erik_lagg, post: 1077538, member: 88096"] Tack Stefans, Många förslag nu och egentligen borde jag väl prova en hel massa skidor. Med tanke på att väldigt få har kört True, några få Wizard och en hel del Q115 så kanske det bästa för mig vore att få jämförelser med Q115. Gillade väl egentligen Q115 rätt bra men tyckte att de var svåra att variera radien på skärande svängar (gissningsvis pga kort aktiv kant + min egna låga vikt) samt att jag ville ha mer flyt i löst. En annan utgångspunkt kan vara hur jag gillar att åka. I pist; för det mesta GS-liknande svängar, nån gång med lite baklängesåka (180s och annat jag borde hålla mig borta från), ibland lite kortsväng. I offpist; GS-liknande eller om det är brant/mycket träd; kortsväng/'drifting' (sladda, smeara). Några mindre dropp och hopp. Sedan gillar jag mest att åka offpist så de egenskaperna är viktigare. Om jag då gissar vad jag skulle tycka om olika skidor (rätta mig om jag verkar ha fel): Rocker 2 122; strålande i offpist, medelmåttiga/dåliga i pist. Scrapper 124?; mkt bra i offpist men hög svingvikt så bökigare i brant/skog, bra för GS i pist. Annex 118/Pinnacle; bra i offpist men lite hårda; svårare att 'drifta', bra i pist. Norwalk; bra i offpist men viss tvekan om flyt, bra i pist. Supernatural/influence 115; bra i offpist, bra i pist Anima; bra/strålande i offpist, ok i pist. Automatic 117; bra/strålande i offpist, ok i pist. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
hardside > true > q115 > wizard > ?
Tillbaka
Topp