Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
hardside > true > q115 > wizard > ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LawndartGustav" data-source="post: 1077581" data-attributes="member: 14475"><p>Läs inte in dig på svingvikt, åsikter är vad det är just åsikter, jag märker då ingen skillnad egentligen. Scrapper eller Opinion 118, båda är väldigt lättsvängda =) den ena har coroyd eller vad det heter i nosen, den andra inte.</p><p>Skidor kan ju väga upp bristande teknik men så länge man inte går på 4,5kg/skida så funkar det mesta fint. Verklig längd på skidan, montering samt rockerns form och längd säger 10ggr mer om skidan för mig än svingvikt.</p><p></p><p>Bestäm istället för vad du prioriterar!?</p><p>vilken bredd är du ute efter?</p><p>Taper i nos och tail? är det viktigt eller gillar du längre kan när det blir stökigt?</p><p>Twintip eller lite early rise i tail?</p><p>styv var?</p><p>radie?</p><p></p><p>Sen kan ju tilläggas att influence 115 och dess tidigare varianter aldrig varit kända för att vara bra i puder (pga rockerform/avsaknad och mkt camber), däremot har de glänst i uppåkt snö och pist.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LawndartGustav, post: 1077581, member: 14475"] Läs inte in dig på svingvikt, åsikter är vad det är just åsikter, jag märker då ingen skillnad egentligen. Scrapper eller Opinion 118, båda är väldigt lättsvängda =) den ena har coroyd eller vad det heter i nosen, den andra inte. Skidor kan ju väga upp bristande teknik men så länge man inte går på 4,5kg/skida så funkar det mesta fint. Verklig längd på skidan, montering samt rockerns form och längd säger 10ggr mer om skidan för mig än svingvikt. Bestäm istället för vad du prioriterar!? vilken bredd är du ute efter? Taper i nos och tail? är det viktigt eller gillar du längre kan när det blir stökigt? Twintip eller lite early rise i tail? styv var? radie? Sen kan ju tilläggas att influence 115 och dess tidigare varianter aldrig varit kända för att vara bra i puder (pga rockerform/avsaknad och mkt camber), däremot har de glänst i uppåkt snö och pist. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
hardside > true > q115 > wizard > ?
Tillbaka
Topp