Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
hardside > true > q115 > wizard > ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="erik_lagg" data-source="post: 1077589" data-attributes="member: 88096"><p>Ok, tack för alla svar.</p><p>Jo,</p><p> [USER=14475]@LawndartGustav[/USER] jag börjar också tänka att jag borde skriva vad jag vill ha för specifikationer istället. Jag börjar tänka att det är detta jag vill ha utifrån vad jag har gillat och inte tidigare;</p><p>Bredd: 115-120</p><p>Längd: 185-190.</p><p>Radie: 21-25 meter (om inte någon annan parameter gör skidorna lättsvängda)</p><p>Geometri: lång aktiv kant (=kort, om någon taper), möjlighet att åka bakåt men ganska 'directional'. </p><p>Rocker: lång låg tip rocker, litet spann, liten tail rocker. </p><p>Flex: jämnt flex och medelmjuk (=hårdare än Wizard, ngt mjukare än Q115).</p><p></p><p>Scott scrapper i 190 längd kanske ligger lite på ytterligheterna i mina specifikationer då det gäller längd och bredd (men jag kanske skulle gå på den kortare?). Den nya 115 kanske skulle vara bättre (men det blir för dyrt).</p><p>Geometriskt ser supernatural rätt ut men om den inte är toppbra i lössnö får det vara.</p><p>Opinion 118 ligger rätt bra till (men version 2 kanske blir för dyr).</p><p>Patron ser rätt ut men jag vill ha lite bredare skida.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="erik_lagg, post: 1077589, member: 88096"] Ok, tack för alla svar. Jo, [USER=14475]@LawndartGustav[/USER] jag börjar också tänka att jag borde skriva vad jag vill ha för specifikationer istället. Jag börjar tänka att det är detta jag vill ha utifrån vad jag har gillat och inte tidigare; Bredd: 115-120 Längd: 185-190. Radie: 21-25 meter (om inte någon annan parameter gör skidorna lättsvängda) Geometri: lång aktiv kant (=kort, om någon taper), möjlighet att åka bakåt men ganska 'directional'. Rocker: lång låg tip rocker, litet spann, liten tail rocker. Flex: jämnt flex och medelmjuk (=hårdare än Wizard, ngt mjukare än Q115). Scott scrapper i 190 längd kanske ligger lite på ytterligheterna i mina specifikationer då det gäller längd och bredd (men jag kanske skulle gå på den kortare?). Den nya 115 kanske skulle vara bättre (men det blir för dyrt). Geometriskt ser supernatural rätt ut men om den inte är toppbra i lössnö får det vara. Opinion 118 ligger rätt bra till (men version 2 kanske blir för dyr). Patron ser rätt ut men jag vill ha lite bredare skida. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
hardside > true > q115 > wizard > ?
Tillbaka
Topp