Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
hardside > true > q115 > wizard > ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="waxoff" data-source="post: 1077597" data-attributes="member: 99032"><p>Som jag ser det finns det en motsägelse i de specar du har räknat upp. 190 cm längd och lång kant hamnar sällan under 30m radie på så pass breda skidor. Ett undantag är väl Hendryx Rhino Chaser men jag tror inte det är vad du letar heller.</p><p></p><p>Taper är väl rätt etablerat bland frikörningsplanken numera, go with the flow säger jag! Är det en skida som Patron du vill ha så välj den då. Att den saknar ett par mm i midjan mot din wishlist är väl inte hela världen..? Att sen just Patron har blivit ifrånsprungen i utvecklingen i fråga om shape är väl en annan historia. Är den rätt för dig så är den.</p><p></p><p>Min vana trogen petar jag in en till kandidat som jag sneglat åt tidigare men ratat efter handflex av första generationen, vet ej om de har ändrat nåt sedan dess. Fyller alla dina krav, möjligtvis med reservation för taper. För mycket för din smak? Men kursen är reducerad även här, kanske på andra ställen oxå. Så, varsågod, håll tillgodo! </p><p><a href="https://www.glisshop.co.uk/alpine_ski/faction/chapter_116-79021.html" target="_blank">https://www.glisshop.co.uk/alpine_ski/faction/chapter_116-79021.html</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="waxoff, post: 1077597, member: 99032"] Som jag ser det finns det en motsägelse i de specar du har räknat upp. 190 cm längd och lång kant hamnar sällan under 30m radie på så pass breda skidor. Ett undantag är väl Hendryx Rhino Chaser men jag tror inte det är vad du letar heller. Taper är väl rätt etablerat bland frikörningsplanken numera, go with the flow säger jag! Är det en skida som Patron du vill ha så välj den då. Att den saknar ett par mm i midjan mot din wishlist är väl inte hela världen..? Att sen just Patron har blivit ifrånsprungen i utvecklingen i fråga om shape är väl en annan historia. Är den rätt för dig så är den. Min vana trogen petar jag in en till kandidat som jag sneglat åt tidigare men ratat efter handflex av första generationen, vet ej om de har ändrat nåt sedan dess. Fyller alla dina krav, möjligtvis med reservation för taper. För mycket för din smak? Men kursen är reducerad även här, kanske på andra ställen oxå. Så, varsågod, håll tillgodo! [URL]https://www.glisshop.co.uk/alpine_ski/faction/chapter_116-79021.html[/URL] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
hardside > true > q115 > wizard > ?
Tillbaka
Topp