Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
hardside > true > q115 > wizard > ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="linsu" data-source="post: 1146474" data-attributes="member: 114436"><p>Roligt att den här tråden återuppväcktes samma dag jag loggar in för första gången på flera år då jag har liknande beslutsambivalens som du :D inte läst varenda inlägg men utifrån ditt första låter det som du borde testa Extrem Opinion 108 om du får chansen. Jag har Opinion 98 Carbon som både toppturslagg och daily driver men diggar dem inte helt för min åkstil. De har mycket kant och en tail som jag har svårt att få runt i vissa snölägen, egenskaper jag härleder till min åkteknik. I övrigt sköter de sig fint i puder (jag spanar på nytt då mina 105kg inte riktigt bärs upp av 98mm midja) och carvar fint i post med tydlig fjädring ur svängen för rappa carvingåk.</p><p></p><p>Kikar för egen del på Head Kore 117, Völkl Katana V-Werks 112, Völkl BMT 109, Black Diamond Helio 116. En stor skillnad är att min prio är topptur, letar primärt efter mer bäring genom bredare skida och en tail som låter mig åka lekfullt (är ingen charger, direkt)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="linsu, post: 1146474, member: 114436"] Roligt att den här tråden återuppväcktes samma dag jag loggar in för första gången på flera år då jag har liknande beslutsambivalens som du :D inte läst varenda inlägg men utifrån ditt första låter det som du borde testa Extrem Opinion 108 om du får chansen. Jag har Opinion 98 Carbon som både toppturslagg och daily driver men diggar dem inte helt för min åkstil. De har mycket kant och en tail som jag har svårt att få runt i vissa snölägen, egenskaper jag härleder till min åkteknik. I övrigt sköter de sig fint i puder (jag spanar på nytt då mina 105kg inte riktigt bärs upp av 98mm midja) och carvar fint i post med tydlig fjädring ur svängen för rappa carvingåk. Kikar för egen del på Head Kore 117, Völkl Katana V-Werks 112, Völkl BMT 109, Black Diamond Helio 116. En stor skillnad är att min prio är topptur, letar primärt efter mer bäring genom bredare skida och en tail som låter mig åka lekfullt (är ingen charger, direkt) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
hardside > true > q115 > wizard > ?
Tillbaka
Topp