Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
hardside > true > q115 > wizard > ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="erik_lagg" data-source="post: 1147743" data-attributes="member: 88096"><p>Tillbaka med nya funderingar... (snyggt forum numera btw)</p><p>För att sammanfatta min långa tråd har jag nu åkt på gamla Faction Candide 4 (som i stort sett motsvarar nuvarande Candide 5). Varit nöjd med dem speciellt hur de är superstabila i uppkörd offpist. Nu är de delaminerade så jag är inte nöjd med kvaliteten (som ska ha blivit bättre nu sägs det). De har dock sämre flyt än vad man borde förvänta sig av en så stor skida. De är också snäppet för hårda i spetsarna - har fastnat rejält några gånger med smärtsamma följder. Så nu funderar jag på BC Nocta som ska vara superflytiga men ändå gå att carva när det är mjukt i pisten eller Völkl revolt 121. Jag tror att revolten är mer stabil och noctan mer lättsam och kanske snäppet bättre i fin lössnö. Någon som har provat bägge? Har BC kvalitetsproblem som det hävdas ibland?</p><p></p><p>Redigerat: nu köpte jag ett par revolt med shiftbindning från Conrad - bra rabatt just nu. Blir kul att prova.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="erik_lagg, post: 1147743, member: 88096"] Tillbaka med nya funderingar... (snyggt forum numera btw) För att sammanfatta min långa tråd har jag nu åkt på gamla Faction Candide 4 (som i stort sett motsvarar nuvarande Candide 5). Varit nöjd med dem speciellt hur de är superstabila i uppkörd offpist. Nu är de delaminerade så jag är inte nöjd med kvaliteten (som ska ha blivit bättre nu sägs det). De har dock sämre flyt än vad man borde förvänta sig av en så stor skida. De är också snäppet för hårda i spetsarna - har fastnat rejält några gånger med smärtsamma följder. Så nu funderar jag på BC Nocta som ska vara superflytiga men ändå gå att carva när det är mjukt i pisten eller Völkl revolt 121. Jag tror att revolten är mer stabil och noctan mer lättsam och kanske snäppet bättre i fin lössnö. Någon som har provat bägge? Har BC kvalitetsproblem som det hävdas ibland? Redigerat: nu köpte jag ett par revolt med shiftbindning från Conrad - bra rabatt just nu. Blir kul att prova. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
hardside > true > q115 > wizard > ?
Tillbaka
Topp