Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
hardside > true > q115 > wizard > ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="psortti" data-source="post: 1192565" data-attributes="member: 120794"><p>Jag är helt såld på Scott Scrapper 115 (189 cm). Flexet är stenhårt, men den har mycket rocker så den blir ganska lekfull och snabbsvängd samtidigt som den "bettar" ordentligt på hårt underlag. Jag älskar att köra riktigt fort i pisten med Scrappern. Blir aldrig det minsta fladdrig eller nervös. Svängradien tror jag ligger på 24m. Eftersom flexet är hårt får man trycka till lite för att få skärande sväng, men den funkar även riktigt bra i kortsväng. Eftersom den är ganska lätt fungerar den att tura med. Jag har själv Salomon Shift på mina och har kört lite korta turer, men kör framförallt i pisten och "pistnära offpist". Vill minnas att Scrappern var en av testvinnarna i Åkas Skidor 2017 (eller var det 2018) i "big mountain"-kategorin.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="psortti, post: 1192565, member: 120794"] Jag är helt såld på Scott Scrapper 115 (189 cm). Flexet är stenhårt, men den har mycket rocker så den blir ganska lekfull och snabbsvängd samtidigt som den "bettar" ordentligt på hårt underlag. Jag älskar att köra riktigt fort i pisten med Scrappern. Blir aldrig det minsta fladdrig eller nervös. Svängradien tror jag ligger på 24m. Eftersom flexet är hårt får man trycka till lite för att få skärande sväng, men den funkar även riktigt bra i kortsväng. Eftersom den är ganska lätt fungerar den att tura med. Jag har själv Salomon Shift på mina och har kört lite korta turer, men kör framförallt i pisten och "pistnära offpist". Vill minnas att Scrappern var en av testvinnarna i Åkas Skidor 2017 (eller var det 2018) i "big mountain"-kategorin. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
hardside > true > q115 > wizard > ?
Tillbaka
Topp