Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Härjedalen (Ramundberget) i januari eller februari? + längd på pister?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="belsam" data-source="post: 1205582" data-attributes="member: 170124"><p>Jämfört med sälen kommer du ju få bättre snö, roligare backar och bättre skogsåkning. Backarna är flacka eller ganska branta med några mittemellan brant där emellan. Många av backarna lutar(åt sidan), vilket man kan gilla eller tycka illa om. Mellan vecka 2 och 6 kommer du ha hur mycket plats som helst. v7 kommer det vara fullt, v9 är det meningslöst. Summa summarum. Backarna räcker till för en veckas familjesemester, men främst åker man till ramis för att åka lössnö mellan träden. Snön kan jag inte sia om, klimatet har gjort att när som helst kan vara episkt och nästa dag kan det vara bättre att åka skridskor i backen.</p><p></p><p>Du får även åka i Tänndalen - Tänndalsvallen, Funäsdalsberget, Tännäskröket och Kappruet med samma kort. Men alla de orterna är sämre än ramis om det inte har dumpat stora mängder.</p><p></p><p>Kan nog tycka att ska uteslutande åka pist så är vemdalen både billigare, närmre och bättre. lofsdalen är närmre och billigare, men kan inte uttala mig om deras backar. Men faller det snö i härjedalen är Ramis något speciellt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="belsam, post: 1205582, member: 170124"] Jämfört med sälen kommer du ju få bättre snö, roligare backar och bättre skogsåkning. Backarna är flacka eller ganska branta med några mittemellan brant där emellan. Många av backarna lutar(åt sidan), vilket man kan gilla eller tycka illa om. Mellan vecka 2 och 6 kommer du ha hur mycket plats som helst. v7 kommer det vara fullt, v9 är det meningslöst. Summa summarum. Backarna räcker till för en veckas familjesemester, men främst åker man till ramis för att åka lössnö mellan träden. Snön kan jag inte sia om, klimatet har gjort att när som helst kan vara episkt och nästa dag kan det vara bättre att åka skridskor i backen. Du får även åka i Tänndalen - Tänndalsvallen, Funäsdalsberget, Tännäskröket och Kappruet med samma kort. Men alla de orterna är sämre än ramis om det inte har dumpat stora mängder. Kan nog tycka att ska uteslutande åka pist så är vemdalen både billigare, närmre och bättre. lofsdalen är närmre och billigare, men kan inte uttala mig om deras backar. Men faller det snö i härjedalen är Ramis något speciellt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Härjedalen (Ramundberget) i januari eller februari? + längd på pister?
Tillbaka
Topp