Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Hastighetsmätning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Totemann" data-source="post: 620275" data-attributes="member: 69324"><p>Grattis, du har precis klarat av att fylla din \"jag är en idiot\" kvot för idag.</p><p>Självfallet har du helt rätt, jag ska bara vakna, hoppas verkligen du blåste upp din självkänsla nog nu!</p><p></p><p>Angående hurvida jag klarar av en 45 gradig backe tycker jag du ska hålla för dig själv, väggen är tillexempel 45 grader, och bara för att du själv hasar ner för den tycker jag inte du ska uttrycka något om min åkning i den? (SÅ nu fick jag vara lite spydig tillbaka och det känns genast bättre, hoppas du kan fortsätta diskussionen på samma nivå som dina mattekunskaper bevisligen är..)</p><p></p><p></p><p>Menar du att en 10% skillnad inte spelar någon roll? (Jag ser inte att att man väljer en flackare backe om man vill mäta hur fort man kan åka) Då har jag svårt att hålla med dig, 10% är snarare väldigt mycket.</p><p></p><p></p><p>Det var därför jag bad om råd från någon som visste. Men det vore bra ifall du berättade vad som står, då jag själv inte äger någon intruktionsbok till en GPS..</p><p></p><p></p><p></p><p>Till nästa FUNDERING med GPS (kom återigen gärna med input!)</p><p>En snabb sökning ger att updateringen på GPSer är mellan 1-5Hz och att nogrannheten är ca 5m på positionering. Hur funkar det då med svängar? Man borde nästan köra i en betydligt mer \"svängig\" bana än GPSen får med? Man kör/\\/\\/ men GPSen får med ----? Isf torde den ge fel utslag där också?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Totemann, post: 620275, member: 69324"] Grattis, du har precis klarat av att fylla din \"jag är en idiot\" kvot för idag. Självfallet har du helt rätt, jag ska bara vakna, hoppas verkligen du blåste upp din självkänsla nog nu! Angående hurvida jag klarar av en 45 gradig backe tycker jag du ska hålla för dig själv, väggen är tillexempel 45 grader, och bara för att du själv hasar ner för den tycker jag inte du ska uttrycka något om min åkning i den? (SÅ nu fick jag vara lite spydig tillbaka och det känns genast bättre, hoppas du kan fortsätta diskussionen på samma nivå som dina mattekunskaper bevisligen är..) Menar du att en 10% skillnad inte spelar någon roll? (Jag ser inte att att man väljer en flackare backe om man vill mäta hur fort man kan åka) Då har jag svårt att hålla med dig, 10% är snarare väldigt mycket. Det var därför jag bad om råd från någon som visste. Men det vore bra ifall du berättade vad som står, då jag själv inte äger någon intruktionsbok till en GPS.. Till nästa FUNDERING med GPS (kom återigen gärna med input!) En snabb sökning ger att updateringen på GPSer är mellan 1-5Hz och att nogrannheten är ca 5m på positionering. Hur funkar det då med svängar? Man borde nästan köra i en betydligt mer \"svängig\" bana än GPSen får med? Man kör/\\/\\/ men GPSen får med ----? Isf torde den ge fel utslag där också? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Hastighetsmätning
Tillbaka
Topp