Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
hata snowblades?!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PO_ljung" data-source="post: 14687" data-attributes="member: 31317"><p>När jag var liten kallades det för trickskidor och var bannlyst av den arga lifskötaren i hemmaisåretombacken. Ni vet han som gjorde prickar i årskortet när man:</p><p>- åkte i skogen</p><p>- byggde hopp</p><p>- åkte störtlopp</p><p>- trängde sig före 08orna i liftkön</p><p>- när 08orna slog mig med stavarna</p><p>osv.</p><p></p><p>Det var på den tiden då man pysslade med att åka på slalomskidor. På Ingemar Stenmarks tid. Inga snowblades, fatskis, carwing, snowboard, bigjump, rails, halfpipe. På den tiden det inte gjorde så förbannat ont att tokcrascha!</p><p></p><p>Ja men var det kul då. Nej fan heller mycket roligare nu! Alla fall nånting som inte var bättre förr.</p><p></p><p>Den enda erfarenheten jag har av dagens trickskidor är från Hundfjället när det formligen flög ut en ung förmåga från sidan av backen rakt in pisten med ingen som helst kontroll. Fötterna först kroppen i horsontalt läge. Som om han skjutits ut ur en kanon. Jag hade 3 hundradelar att fundera på. Krocka med den Danska tanten i ceris overall eller flying superman med trickskidor. Sorry kid det fanns ingen chans. Det blev till att hjälpa en gråtande 9 åring med näsblod ner till E1an där mamma väntade tröstande. </p><p></p><p>Den arga liftskötaren från början av 80-talet kanske hade rätt?</p><p></p><p> Völkl Sanouk i år!?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PO_ljung, post: 14687, member: 31317"] När jag var liten kallades det för trickskidor och var bannlyst av den arga lifskötaren i hemmaisåretombacken. Ni vet han som gjorde prickar i årskortet när man: - åkte i skogen - byggde hopp - åkte störtlopp - trängde sig före 08orna i liftkön - när 08orna slog mig med stavarna osv. Det var på den tiden då man pysslade med att åka på slalomskidor. På Ingemar Stenmarks tid. Inga snowblades, fatskis, carwing, snowboard, bigjump, rails, halfpipe. På den tiden det inte gjorde så förbannat ont att tokcrascha! Ja men var det kul då. Nej fan heller mycket roligare nu! Alla fall nånting som inte var bättre förr. Den enda erfarenheten jag har av dagens trickskidor är från Hundfjället när det formligen flög ut en ung förmåga från sidan av backen rakt in pisten med ingen som helst kontroll. Fötterna först kroppen i horsontalt läge. Som om han skjutits ut ur en kanon. Jag hade 3 hundradelar att fundera på. Krocka med den Danska tanten i ceris overall eller flying superman med trickskidor. Sorry kid det fanns ingen chans. Det blev till att hjälpa en gråtande 9 åring med näsblod ner till E1an där mamma väntade tröstande. Den arga liftskötaren från början av 80-talet kanske hade rätt? Völkl Sanouk i år!? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
hata snowblades?!
Tillbaka
Topp