"Hatar när det händer.." - Headset

Daxxlson

Medlem
Hej hej hallå!

Känner ni igen er när jag beskriver problemet "hörlurarnas ljud glappar p.g.a. sladdfästet"?
Jag har tappat räkningen på hur många par hörlurar jag har:

1. Försökt laga med tejp för att stödja upp sladden.
2. Slängt åt h*****e för att det inte längre funkar med tejplösningen.

Jag minns när man gick och drömde om den dagen då ett par bra trådlösa headset skulle finnas.
- nu finns de. Men nu diskuterar jag ständigt med mig själv hur värt det är att lägga tusenlappar på hörlurar som man måste ladda efter 6-10 timmar(med det kanske inte är så jobbigt som det låter?)

Jag undrar därför om ni har tips på headset(in-ear/on-ear/over-ear) med en vettig livslängd och som är sköna att ha att göra med vid skate, snöåkning och gärna vid löpning!

Pris har ingen betydelse höll jag nästan på att skriva.. men lite så. Finns ett par drömlurar där ute och väntar på mig så får de kosta vad de kostar vill.

Tusen tack för svar! :D

Mvh,
David

Lösningen...

1. Ta rakblad och skär upp plasten/gummit i kontakten.
2. Ta lödkolven och värm upp den
3. Löd fast kabeln igen så att den inte glappar längre.
4. Värm ihop gummit/plasten
5. Tacka mig

Tänk bara på att inte använda för mycket lödtenn för då får du dålig signalöverföring. Sen är det också viktigt att se till att sladdarnas kontaktytor inte rör varandra för då skiter det sig. Glöm heller inte att, när du tar loss sladdarna från kontakten, kolla vilken sladd som gick vart ;)

Har själv gjort såhär på många hörlurar, högtalarkontakter, allmänna sladdar osv. Det är perfekt om det glappar eller om man vill ha en längre sladd till vissa hörlurar som har en lite för kort sladd såsom AKG 518.

Brukar göra samma fast skära av sladden från några gamla och löda ihop med de man vill använda:) annars kan du satsa på ett par lurar med avtagbar sladd:)

http://www.netonnet.se/art/ljud-och-horlorar/horlurar/tradlosa/sony-mdr-as800-black/210555.3194/

Dessa hörlurar har jag sett flera använda på mitt gym, vet inte så mycket om dom men dom verkar rätt schysta och ungefär det du letar efter.

Inte testat dem själv men de har fått bra recensioner och betyg på tex amazon, och har funderar på att köpa dem eftersom vem hatar inte när hörlurarna faller ut när man är och springer i spåret? Dessa ska tydligen inte göra det...

Är inte dom inte något för dig så rekommenderar jag att du kikar på tex pricerunner :)

fred!

Om du letar efter ett par trådlösa lurar som går att använda när man vid skate, snöanvändning (kan man säga så?) och löpning så tror jag det finns ett par som heter typ jaybird bluebuds? Som jag förstått har dem bra ljud och komfort + att dem är trådlösa vet dock inte hur ofta dem behövs laddas.

Tillbaka
Topp