Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Haute Route med marker duke?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Blide" data-source="post: 920646" data-attributes="member: 35991"><p>Hmm möjligt att det går om man är fit och har ett par väl inkörda turpjäxor, men packa extra pannben ;-)</p><p>Personligen hade jag absolut inte gett mig på det. Visst det går fint att tura 1000m på dukes, men den 4 dagen tar förmodligen emot mer än du vill uppleva.</p><p>Jag skulle säga att har du inte turpjäxor så köp det och hyr ett par lätta skidor med dynafits, efteråt kan du bestämma om det är något för dig. Men tror du kommer att döda suget för turande ganska effektivt om du istället för att titta på den fina utsikten sliter med att släpa dina tunga prylar uppför berget. Kommer ändå inte bli ngn freeride-trip att skriva hem om, så den lätta utrustningen är bara en fördel.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Blide, post: 920646, member: 35991"] Hmm möjligt att det går om man är fit och har ett par väl inkörda turpjäxor, men packa extra pannben ;-) Personligen hade jag absolut inte gett mig på det. Visst det går fint att tura 1000m på dukes, men den 4 dagen tar förmodligen emot mer än du vill uppleva. Jag skulle säga att har du inte turpjäxor så köp det och hyr ett par lätta skidor med dynafits, efteråt kan du bestämma om det är något för dig. Men tror du kommer att döda suget för turande ganska effektivt om du istället för att titta på den fina utsikten sliter med att släpa dina tunga prylar uppför berget. Kommer ändå inte bli ngn freeride-trip att skriva hem om, så den lätta utrustningen är bara en fördel. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Haute Route med marker duke?
Tillbaka
Topp