Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Haute Route med marker duke?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Piglet55" data-source="post: 920850" data-attributes="member: 35223"><p>Nu skrev du inte vilken längd du har på dina Patriots men låt oss anta att det är 181cm </p><p>Det ger följande vikter</p><p></p><p>Duke: 2630</p><p>Patriots: 4090</p><p><strong>Sum: 6720 gram</strong></p><p><strong></strong></p><p></p><p>Om vi jämför mot en normal tur-set upp. Dvs vad du troligen får om du hyr ett par dynafit:</p><p></p><p>Dynafit TLT Vertical Rental 11/12: 1220</p><p>DYNAFIT SEVEN SUMMITS SKI 170cm: 2660</p><p><strong>Sum: 3880 gram</strong></p><p></p><p></p><p>Om man sen betänker att du ska ta mellan 6500-8000 meter i höjd enligt det jag hittade på nätet samt transportera dig horisonellt ca 14 mil så kan man lätt inse att det är fan så mkt behagligare att ha lätta grejer än att ha tunga. :D </p><p></p><p>Även om jag inte riktigt håller med så brukar man ju säga att 1kg på fötterna/skidorna är dom 5 i ryggsäcken. Skulle man följa den riktlinjen så motsvarar det ju att du 15 kg extra på ryggen mot dina kompisar. </p><p>Då förstår man ju att det blir till att ligga i lite extra för att hålla jämna steg med polarna. </p><p></p><p>Men som sagt, inget är omöjligt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Piglet55, post: 920850, member: 35223"] Nu skrev du inte vilken längd du har på dina Patriots men låt oss anta att det är 181cm Det ger följande vikter Duke: 2630 Patriots: 4090 [b]Sum: 6720 gram [/b] Om vi jämför mot en normal tur-set upp. Dvs vad du troligen får om du hyr ett par dynafit: Dynafit TLT Vertical Rental 11/12: 1220 DYNAFIT SEVEN SUMMITS SKI 170cm: 2660 [b]Sum: 3880 gram[/b] Om man sen betänker att du ska ta mellan 6500-8000 meter i höjd enligt det jag hittade på nätet samt transportera dig horisonellt ca 14 mil så kan man lätt inse att det är fan så mkt behagligare att ha lätta grejer än att ha tunga. :D Även om jag inte riktigt håller med så brukar man ju säga att 1kg på fötterna/skidorna är dom 5 i ryggsäcken. Skulle man följa den riktlinjen så motsvarar det ju att du 15 kg extra på ryggen mot dina kompisar. Då förstår man ju att det blir till att ligga i lite extra för att hålla jämna steg med polarna. Men som sagt, inget är omöjligt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Haute Route med marker duke?
Tillbaka
Topp