Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
HD filmning=lagg. Hjälp!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FilleJ" data-source="post: 865938" data-attributes="member: 53905"><p>Ja det må låta konstigt men jag har sett det hända pga för segt kort och det nämndes även otaliga gånger under våran kurs på universitetet. Jag säger inte att det alltid är så men jag har varit med om det. Det stämmer säkert det du säger ändå. Jag vet mycket väl att Eos serien spelar in i h.264. Har dock aldrig varit med om att man kodar om det på en PC. Vi använder också apple pro res när vi redigerar efter att ha filmat med skolans kameror som använder en annan typ av kodning till avchd. Har dock aldrig sett någon anledning till att konvertera dom filerna som ligger på min 550d då dom inte är alls lika tunga. </p><p></p><p>Testade nu att redigera i vegas på min dator och har inga problem alls. Dock av vad jag vet så vet jag att en dator som är ca 4-5 år gammal kommer ha problem att redigera 1080p för att det är jävligt tungt. </p><p>Sen har ju som du sa Vegas en vad jag tycker skit kass jävla motor bakom sig som jag har haft stora problem med.</p><p></p><p>Men om inget funkar så är det ju bara att konvertera i windows movie maker eller något. Blir nog en liten kvalitetsförsämring men kanske flyter bättre.</p><p></p><p>Men vi har ju redan kommit fram till att det inte var minneskortet eftersom att du iaf hade 20mb/s skrivhastighet! </p><p></p><p>PZ</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FilleJ, post: 865938, member: 53905"] Ja det må låta konstigt men jag har sett det hända pga för segt kort och det nämndes även otaliga gånger under våran kurs på universitetet. Jag säger inte att det alltid är så men jag har varit med om det. Det stämmer säkert det du säger ändå. Jag vet mycket väl att Eos serien spelar in i h.264. Har dock aldrig varit med om att man kodar om det på en PC. Vi använder också apple pro res när vi redigerar efter att ha filmat med skolans kameror som använder en annan typ av kodning till avchd. Har dock aldrig sett någon anledning till att konvertera dom filerna som ligger på min 550d då dom inte är alls lika tunga. Testade nu att redigera i vegas på min dator och har inga problem alls. Dock av vad jag vet så vet jag att en dator som är ca 4-5 år gammal kommer ha problem att redigera 1080p för att det är jävligt tungt. Sen har ju som du sa Vegas en vad jag tycker skit kass jävla motor bakom sig som jag har haft stora problem med. Men om inget funkar så är det ju bara att konvertera i windows movie maker eller något. Blir nog en liten kvalitetsförsämring men kanske flyter bättre. Men vi har ju redan kommit fram till att det inte var minneskortet eftersom att du iaf hade 20mb/s skrivhastighet! PZ [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
HD filmning=lagg. Hjälp!
Tillbaka
Topp