Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Head Easy Joy - erfarenheter?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pd" data-source="post: 1292837" data-attributes="member: 161297"><p>Jag kan bara instämma i vad [USER=156771]@Mizze[/USER] skriver.</p><p></p><p>Kolla upp pjäxorna. Om pjäxorna inte sitter bra så blir det som att lära sig cykla med ett löst styre eller som att springa i flip-flops. Spelar ingen roll vad du har för skidor om där är ett glapp i pjäxledet.</p><p></p><p>Ta skidlektioner. Flera och utspridda över tid. Det kostar en slant men är väl investerade pengar. Mitt största misstag var att det tog mig nio år från lektion ett till lektion två vilket gjorde att jag nötte in en massa felaktiga rörelsemönster vilka sedan har tagit tid att bli av med.</p><p></p><p>Och så lägger jag till.</p><p></p><p>Ett annat misstag som jag inte är ensam om att ha gjort är att stressa på med att åka i brantare backar. Det enda man övar upp genom att åka i för branta backar är att bromsa. Välj terräng där du vill att det skall gå fortare så går det mycket enklare att öva upp tekniken.</p><p></p><p>Skidor kan du ha vilka som helst som är inriktade mot nybörjare eller medelåkare (eng: intermediate). Exempelvis Head Easy Joy som du tittat på. Men köp gärna begagnat för du kommer att växa ur dem snabbt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pd, post: 1292837, member: 161297"] Jag kan bara instämma i vad [USER=156771]@Mizze[/USER] skriver. Kolla upp pjäxorna. Om pjäxorna inte sitter bra så blir det som att lära sig cykla med ett löst styre eller som att springa i flip-flops. Spelar ingen roll vad du har för skidor om där är ett glapp i pjäxledet. Ta skidlektioner. Flera och utspridda över tid. Det kostar en slant men är väl investerade pengar. Mitt största misstag var att det tog mig nio år från lektion ett till lektion två vilket gjorde att jag nötte in en massa felaktiga rörelsemönster vilka sedan har tagit tid att bli av med. Och så lägger jag till. Ett annat misstag som jag inte är ensam om att ha gjort är att stressa på med att åka i brantare backar. Det enda man övar upp genom att åka i för branta backar är att bromsa. Välj terräng där du vill att det skall gå fortare så går det mycket enklare att öva upp tekniken. Skidor kan du ha vilka som helst som är inriktade mot nybörjare eller medelåkare (eng: intermediate). Exempelvis Head Easy Joy som du tittat på. Men köp gärna begagnat för du kommer att växa ur dem snabbt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Head Easy Joy - erfarenheter?
Tillbaka
Topp