Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Head Kore 1 RS har spruckit. Tips på ersättare
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Widski" data-source="post: 1328372" data-attributes="member: 188561"><p>Tack. Lange är ju rätt smala om jag minns rätt. Sökte på dessa och fick fram att de hade läst 97, men såg sen att de fanns i en LV variant också. Kom då att tänka på hur låg, medium och hög volym kanske även påverkar mer än just bredd vid foten/lästen. En viktig aspekt är att jag har smala anklar och smalben och brukar behöva bygga på skaftet på linern för att tighta till runt smalbenen så hög volymuppe i skaften är ju inte rätt för mig. </p><p></p><p>Jag researchade därför lite mer (frågade bl.a. chatGPT) och fick förslaget att jag borde söka en bred läst men med låg eller medium volym. Men frågan är, finns det ens den typen av differentiering att finna hos något märke? </p><p></p><p>Fick följande förslag. Nån med erfarenhet av dessa relaterat till hur de beter sig i pisten och att gå uppför? (Passform är ju subjektiv)</p><p>Salomon Shift Pro 130 AT GW - den ser klart tunnare/mer backcountry ut än Kore. Kan den verkligen vara stabil nog för rejäl carving i hård pist? </p><p>Tecnica Cochise 130 DYN GW - Ser biffigare ut. </p><p>Nordica Unlimited 130 DYN - Ser också rätt rejäl ut. </p><p></p><p>Jag kommer ju ta och testa ut för passform såklart men vill försöka avgränsa mig lite och dessutom inte få med nåt som är skönt men inte har åkprestandan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Widski, post: 1328372, member: 188561"] Tack. Lange är ju rätt smala om jag minns rätt. Sökte på dessa och fick fram att de hade läst 97, men såg sen att de fanns i en LV variant också. Kom då att tänka på hur låg, medium och hög volym kanske även påverkar mer än just bredd vid foten/lästen. En viktig aspekt är att jag har smala anklar och smalben och brukar behöva bygga på skaftet på linern för att tighta till runt smalbenen så hög volymuppe i skaften är ju inte rätt för mig. Jag researchade därför lite mer (frågade bl.a. chatGPT) och fick förslaget att jag borde söka en bred läst men med låg eller medium volym. Men frågan är, finns det ens den typen av differentiering att finna hos något märke? Fick följande förslag. Nån med erfarenhet av dessa relaterat till hur de beter sig i pisten och att gå uppför? (Passform är ju subjektiv) Salomon Shift Pro 130 AT GW - den ser klart tunnare/mer backcountry ut än Kore. Kan den verkligen vara stabil nog för rejäl carving i hård pist? Tecnica Cochise 130 DYN GW - Ser biffigare ut. Nordica Unlimited 130 DYN - Ser också rätt rejäl ut. Jag kommer ju ta och testa ut för passform såklart men vill försöka avgränsa mig lite och dessutom inte få med nåt som är skönt men inte har åkprestandan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Head Kore 1 RS har spruckit. Tips på ersättare
Tillbaka
Topp