Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Head Kore 1 RS har spruckit. Tips på ersättare
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Widski" data-source="post: 1328425" data-attributes="member: 188561"><p>Tack för bra input alla. Jag kanske ska förtydliga att jag inte söker eller tror att jag kan få en fullt racestyv pjäxa med låg vikt och touring funktioner. Bara att flex gärna ska vara så hög som går inom ramen för denna kategori.</p><p></p><p>Svampighet vid plusgrader är sådär, så Technica går bort där (liksom egentligen många andra PU baserade pjäxor, det var ju samma när jag tävlade att man kunde vika igenom flexen på vårkanten). Har läst lite mer om vilka material som används idag och polyamid (nylon/grillamid) och kompositer är troligen en bra start. Gillade responsen i Kore som hade detta, söker inte egentligen nån dämpning från PU. Så jag tänkte jag tar hem och provar Shift Pro och Hawx Ultra i en första omgång. Nånstans lär man börja. Och bred tåbox med i övrigt tight fit i Shift låter ju helt perfekt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Widski, post: 1328425, member: 188561"] Tack för bra input alla. Jag kanske ska förtydliga att jag inte söker eller tror att jag kan få en fullt racestyv pjäxa med låg vikt och touring funktioner. Bara att flex gärna ska vara så hög som går inom ramen för denna kategori. Svampighet vid plusgrader är sådär, så Technica går bort där (liksom egentligen många andra PU baserade pjäxor, det var ju samma när jag tävlade att man kunde vika igenom flexen på vårkanten). Har läst lite mer om vilka material som används idag och polyamid (nylon/grillamid) och kompositer är troligen en bra start. Gillade responsen i Kore som hade detta, söker inte egentligen nån dämpning från PU. Så jag tänkte jag tar hem och provar Shift Pro och Hawx Ultra i en första omgång. Nånstans lär man börja. Och bred tåbox med i övrigt tight fit i Shift låter ju helt perfekt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Head Kore 1 RS har spruckit. Tips på ersättare
Tillbaka
Topp