Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
HEAD - Mojo 90 eller 80?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 166350" data-attributes="member: 46762"><p>Anledningen till att man köper Mojo 80 är ju att man skall slippa snurra med så mycket massa, ja att få en smidigare skida helt enkelt. Själv anser jag att Mojo 90 är allroundskidan med stort A, den är skitrolig till det mesta! Tillräckligt bra för att köra småtaskiga pister men inte alltför osmidig för att inte kunna köras i parken. Sen så är ju 90mm mer än tillräckligt för svenska förhållanden...</p><p></p><p>Men hur gammal är du? Det står inte på din profil och det spelarväl in lite tror jag, det är inte några pissmjuka solomonskidor det handlar om här utan för att få ut lite av dom måste man kunna åka ordentligt och trycka på lite i svängarna.</p><p></p><p>Sen att du kallar Väsjöbacken liftsystem tycker jag är sött... Kan ju säga att jag använder ett par Scratch BC i Väsjöbacken lite då och då och det funkar ganska bra! Dock är de bäst ute i det djupa pudret på Ekholmsnäs!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 166350, member: 46762"] Anledningen till att man köper Mojo 80 är ju att man skall slippa snurra med så mycket massa, ja att få en smidigare skida helt enkelt. Själv anser jag att Mojo 90 är allroundskidan med stort A, den är skitrolig till det mesta! Tillräckligt bra för att köra småtaskiga pister men inte alltför osmidig för att inte kunna köras i parken. Sen så är ju 90mm mer än tillräckligt för svenska förhållanden... Men hur gammal är du? Det står inte på din profil och det spelarväl in lite tror jag, det är inte några pissmjuka solomonskidor det handlar om här utan för att få ut lite av dom måste man kunna åka ordentligt och trycka på lite i svängarna. Sen att du kallar Väsjöbacken liftsystem tycker jag är sött... Kan ju säga att jag använder ett par Scratch BC i Väsjöbacken lite då och då och det funkar ganska bra! Dock är de bäst ute i det djupa pudret på Ekholmsnäs! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
HEAD - Mojo 90 eller 80?
Tillbaka
Topp