Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Head monster 76?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Utter" data-source="post: 610390" data-attributes="member: 1008"><p>De flesta (mig inkluderat) rekommenderar inte 80+ för offpist. Vi rekommenderar 100+ för offpist. Ett par med minst 90-95+ skulle jag säga är minimum om man vill ha någon som helst lyftkraft.</p><p></p><p>Sen antar jag att du väger en del iom din respektingivande längd? 177 är oavsett mycket kort för 2 meter karl, väger denne också 80-85kg+ så är det helt åt helvete för "allmountain".</p><p></p><p>En gissning är också att bindningen som följde med (om det följde med en?) är åt helvete för klen för dig.</p><p></p><p>Monster 76 är dessutom en klenare modell, capkonstruktion och mjuka till skillnad mot modellerna över som är av sandwichkonstruktion och lite rejälare flex.</p><p></p><p>Lämna tillbaks och köp beggat är mitt tips. Får mycket för 3k där.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Utter, post: 610390, member: 1008"] De flesta (mig inkluderat) rekommenderar inte 80+ för offpist. Vi rekommenderar 100+ för offpist. Ett par med minst 90-95+ skulle jag säga är minimum om man vill ha någon som helst lyftkraft. Sen antar jag att du väger en del iom din respektingivande längd? 177 är oavsett mycket kort för 2 meter karl, väger denne också 80-85kg+ så är det helt åt helvete för "allmountain". En gissning är också att bindningen som följde med (om det följde med en?) är åt helvete för klen för dig. Monster 76 är dessutom en klenare modell, capkonstruktion och mjuka till skillnad mot modellerna över som är av sandwichkonstruktion och lite rejälare flex. Lämna tillbaks och köp beggat är mitt tips. Får mycket för 3k där. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Head monster 76?
Tillbaka
Topp