Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Head Monster 78 -08
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="bjanne" data-source="post: 579586" data-attributes="member: 56758"><p>vart ska du åka? ska du åka offpist=champagnepuder eller offpist= svensk hårdpackad kalfjälls snö? Tro det eller ej med min erfarenhet av monsterserien är inte så väldigt god. Har en 89a själv som jag inte är nöjd med alls om det är utanför och löst. däremot funkar den utmärkt som alternativ då det är hårt och brant och man behöver lite kantgrepp. Det jag tycker är sämst med monsterserien är dess underdimensionerade tip. Den är väldigt smal och låg och så fort det är lite löst så hamnar man i baksätet. Dessutom är det tal om väldigt styva och tunga skidor och det krävs tung/packad snö under dom för att de ska börja flyta på ordentligt (inget för bottenlöst puder med andra ord). Om jag varit som dig skulle jag tittat på en skida som tex völkl gotama eller liknande runt 95-105 i midja. Då får du i alla fall en skida som hanterar det mesta utan problem.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="bjanne, post: 579586, member: 56758"] vart ska du åka? ska du åka offpist=champagnepuder eller offpist= svensk hårdpackad kalfjälls snö? Tro det eller ej med min erfarenhet av monsterserien är inte så väldigt god. Har en 89a själv som jag inte är nöjd med alls om det är utanför och löst. däremot funkar den utmärkt som alternativ då det är hårt och brant och man behöver lite kantgrepp. Det jag tycker är sämst med monsterserien är dess underdimensionerade tip. Den är väldigt smal och låg och så fort det är lite löst så hamnar man i baksätet. Dessutom är det tal om väldigt styva och tunga skidor och det krävs tung/packad snö under dom för att de ska börja flyta på ordentligt (inget för bottenlöst puder med andra ord). Om jag varit som dig skulle jag tittat på en skida som tex völkl gotama eller liknande runt 95-105 i midja. Då får du i alla fall en skida som hanterar det mesta utan problem. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Head Monster 78 -08
Tillbaka
Topp