Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
HEAD MONSTER i.M 75
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hans_Lundblom" data-source="post: 96453" data-attributes="member: 10309"><p>Jag har provad M75 i både 177 och 184 cm. Jag hade läst mycket bra om dom så jag hade stora förväntningar på att de skulle vara bra. Vid första tillfället testade 177 cm och den gillade jag inte alls. Den var fladdrig i hög fart och dålig kick i svängarna. Vid ett annat tillfälle testade jag 184 cm för att se om det var längden det berodde på att jag inte gillade den, det var det inte. Den var lite stabilare men inte bättre i övrigt. Jag testade 184 cm i Hunfjället och det var ett ställe där som jag tyckte att de fungerade riktigt bra och det var när jag åkte vid sidan av Väggen i där det var opistat och ganska mycket slasksnö. Så jag kan tänka mig att de fungerar bra i lössnö. Den skida som jag kör på nu är ett par Völkl 7 24 AX4 tidigare G4 i 188 cm. De tycker jag fungerar bra i många olika snöförhållanden men det är nog omöjligt att hitta en skida som är optimal på allt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hans_Lundblom, post: 96453, member: 10309"] Jag har provad M75 i både 177 och 184 cm. Jag hade läst mycket bra om dom så jag hade stora förväntningar på att de skulle vara bra. Vid första tillfället testade 177 cm och den gillade jag inte alls. Den var fladdrig i hög fart och dålig kick i svängarna. Vid ett annat tillfälle testade jag 184 cm för att se om det var längden det berodde på att jag inte gillade den, det var det inte. Den var lite stabilare men inte bättre i övrigt. Jag testade 184 cm i Hunfjället och det var ett ställe där som jag tyckte att de fungerade riktigt bra och det var när jag åkte vid sidan av Väggen i där det var opistat och ganska mycket slasksnö. Så jag kan tänka mig att de fungerar bra i lössnö. Den skida som jag kör på nu är ett par Völkl 7 24 AX4 tidigare G4 i 188 cm. De tycker jag fungerar bra i många olika snöförhållanden men det är nog omöjligt att hitta en skida som är optimal på allt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
HEAD MONSTER i.M 75
Tillbaka
Topp